Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sklep sprzedawał będzie elementy balustrad i istnieje konieczność aby każde zamówienie było sprawdzone/poprawione przez administratora sklepu przed zapłatą a nawet przed wyborem metody wysyłki. Chciałbym wdrożyć rozwiązanie które podczas zakupu umożliwi skompletowanie i złożenie zamówienia ale na razie bez możliwości płatności, najlepiej też bez wyboru kuriera. Dopiero gdy administrator sprawdzi że zamówienie jest prawidłowe i do zrealizowania to potwierdza zamówienie i klient dostanie link do płatności w emailu.

 

Zakładam więc że zmiana dotyczyłaby:

  1. usunięcia 2 kroków zamówienia - wybór metody płatności i wysyłki.
  2. wygenerowania wiadomości email z linkiem do płatności
  3. zmian językowych aby to było spójne

 

Czy są jakieś gotowe moduły które umożliwiają podpunkt 1 i 2 ?

Czy ktoś może wdrażał coś podobnego? Moze jakieś porady?

Czy mogę po prostu przeskoczyć 2 kroki zamówienia bez uszkodzenia zamówienia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności pytanie czy sklep będzie realizował sprzedaż dla konsumentów?

bo jeżeli tak to takie rozwiązanie nie wchodzi w grę  - patrz ustawa

 

Ad.1 - no widzisz problem w tym, że zamówienie jest tworzone po przejściu procesu płatności, i o ile wybór sposobu dostawy dało by się jakoś ominąć to płatności już nie bardzo. Aczkolwiek dało by sie to jakoś obejść

Poza tym w grę wchodzi modyfikacja  także panelu admina (karta zamówienia)

Ad.2 - wszystko zalezy od tego jaki miał by to być sposób płatności

 

gotowych modułów nie ma (przynajmniej ja się z nimi nie spotkałem) tzn nie ma takich które by kompleksowo rozwiązały twój problem

są moduły do edycji i dodawania sposobów dostawy

są moduły do edycji i zmiany sposobów płatności

 

ale tak czy siak trzeba by posiedzieć nad tematem i pomyśleć jak to najprościej zrobić ;) i tak aby było zgodne z prawem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności pytanie czy sklep będzie realizował sprzedaż dla konsumentów? bo jeżeli tak to takie rozwiązanie nie wchodzi w grę  - patrz ustawa

 

Przyznam że nie znalazłem takiego ograniczenia. Czy chodzi o to że zakup w sklepie jest wiążący? Wydaje mi się że w którymś "dużym" sklepie (typu agito, olele czy innym) widziałem że po zamówieniu dopiero pracownik określał czy mają towar i dopiero wtedy można było zapłacić (tu chodzi o coś takiego samego). Było to już jednak jakiś czas temu. Zakładałem że odpowiednio formułując komunikaty można zmienić "kupuję z obowiązkiem zapłaty" na "składam zamówienie". Przesunęłoby to moment ustawowej sprzedaży na moment potwierdzenia przez pracownika i że nie kolidowałoby z przepisami. Chyba że chodzi o inne obostrzenia?

 

Co do metody wysyłki to zakładam że jeden z modułów pośredniczących - np. payU.

 

Co do samego mechanizmu to płatność jest na samym końcu więc do przeskoczenia byłby jeden krok, ustawiając jako moduł płatności np. bankwire i zmieniając komunikat na "proszę o sprawdzenie zamówienia przez pracownika sklepu" można by uzyskać jakieś rozwiązanie. Dziękuję za podpowiedź, napiszę jak to rozwiążę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tutaj @sower ma troche racji. przede wszystkim przegladnij ustawe, tak ta z 03.2000 jak i z 06.2014 i zobacz czy mozesz gdzies sie podpiac z taka "niby" oferta.

 

swojego czasu robilem cos tego typu z zapytaniami o wycene hurtowa, jednak nie bylo tam podanych na sklpei cen, tylko wrzucalo sie towar do koszyka i ten przychodzil jako lista na maila i dopeiro wtedy juz droga mailowa bylo to w calosci wyceniane przez sprzedawce. tutaj sprawa byla oczywista. sklep nie byl sklepem tylko platforma ofertowa. nie bylo cen co i tez US nie kusilo i nikt nie mogl sie przyczepic.

 

jezeli bedziesz oferte stawial w takim systemie to tutaj jak najmniejszego problemu. ale jak juz umeiszczasz ceny na sklepie to te musisz wskazywac scisle... no, chyba ze oddasz do napisania regulamin jakiemus naprawde dobremu prawnikowi gospodarczemu i w tym regulaminie cos tam poleje wody na jakiej zasadzie dziala sklep itp. ale to juz sliska sprawa, dlatego pisze, ze musialby byc dobry.

 

inaczej patrzac, od storny klienta. skladam zamowienie i....?  czekam godzine, dwie, pol dnia, tydzien na wycene? i co dalej? juz nawet ta godzina... jako klient mam siedziec przy komputerze i czekac az nagle okazuje sie, ze mam doliczone 500-1000zl ? do mojego zamowienia? a juz jak naweet na ta doplate sie zgadzam to niby jak mam to potwierdzic zeby moc dokonac wplaty przez, jak to chcesz, PayU ? przeciez juz sie wylogowalem, sesja mi minela.... koszyk przepadl, zamowienie zlozone, a co za tym idzie wyliczona kwota poszla juz do bazy danych.... no... jakos tego nie widze tak do konca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tutaj @sower ma troche racji. przede wszystkim przegladnij ustawe, tak ta z 03.2000 jak i z 06.2014 i zobacz czy mozesz gdzies sie podpiac z taka "niby" oferta.

 

dzięki, poczytam i sprawdzę

 

swojego czasu robilem cos tego typu z zapytaniami o wycene hurtowa, jednak nie bylo tam podanych na sklpei cen, tylko wrzucalo sie towar do koszyka i ten przychodzil jako lista na maila i dopeiro wtedy juz droga mailowa bylo to w calosci wyceniane przez sprzedawce. tutaj sprawa byla oczywista. sklep nie byl sklepem tylko platforma ofertowa. nie bylo cen co i tez US nie kusilo i nikt nie mogl sie przyczepic.

 

jezeli bedziesz oferte stawial w takim systemie to tutaj jak najmniejszego problemu. ale jak juz umeiszczasz ceny na sklepie to te musisz wskazywac scisle... no, chyba ze oddasz do napisania regulamin jakiemus naprawde dobremu prawnikowi gospodarczemu i w tym regulaminie cos tam poleje wody na jakiej zasadzie dziala sklep itp. ale to juz sliska sprawa, dlatego pisze, ze musialby byc dobry.

 

inaczej patrzac, od storny klienta. skladam zamowienie i....?  czekam godzine, dwie, pol dnia, tydzien na wycene? i co dalej? juz nawet ta godzina... jako klient mam siedziec przy komputerze i czekac az nagle okazuje sie, ze mam doliczone 500-1000zl ? do mojego zamowienia? a juz jak naweet na ta doplate sie zgadzam to niby jak mam to potwierdzic zeby moc dokonac wplaty przez, jak to chcesz, PayU ? przeciez juz sie wylogowalem, sesja mi minela.... koszyk przepadl, zamowienie zlozone, a co za tym idzie wyliczona kwota poszla juz do bazy danych.... no... jakos tego nie widze tak do konca.

 

Kombinacja wynika z tego że z uwagi na charakter sprzedaży, większość zleceń wymaga sprawdzenia i poprawy. Jeśli ktoś zamawia barierkę o określonej długości to zwykle nie bierze pod uwagę pewnych rzeczy które trzeba nanieść na zamówienie (nie ja odpowiadam za sprzedaż więc wiem jedynie że tak jest, nie do końca wiem dlaczego). Pomijając sprawę prawną, zakładałem że przeskakując krok płatności klient finalizuje zamówienie które administrator poprawia na zapleczu, najpewniej konsultując telefonicznie z klientem szczegóły i wtedy puszcza dalej.

 

Płatność to formularz przekierowujący na PayU z numerem zamówienia w jednym  z pól i powinno dać się go wygenerować także po przejściu samego zamówienia ale widzę że wszystko do dopisania. Choć generowanie linku do płatności powinno przydać się też w innych okolicznościach.

 

Bardzo dziękuję za pomoc, dam znać co wymyśliłem jeśli podejmę się wdrożenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

co do samej idei tego porpawiania przez sprzedajacego to jak najbardizej zrozumiale. nie kazdy jest specem od barierek, zeby wszystko barc pod uwage ;) ja jak projektowalem sobie pierwsze meble do domu (to byla szafa z 3 drzwiamy przesuwnymi) to wyszly mi pieknie na rysunku drzwi 60-80-60 i takie tez podawalem rozmiary do stolarni, co sie pozniej okazalo.... no, do kazdego z rozmiarow trzezba bylo dodac jeszcze po 2cm, zeby te na siebie nachodzily ;) dobrze, ze do projektu dolaczylem rowniez projekt 3D z wymiarami calosciowymi. szkic jedno a praktyka drugie ;)

 

tak samo mamy i tutaj. za cholere nie moge sobie przyponiec co nakombinowalem w tej stronie hurtowni, ze mi to tak ladnie dzialalo, a pominalem przewoznikow i platnosci... zagladalem, to zostala u klienta tylko storna detaliczna z niedzialajacym linkiem do storny hurtowni, chyba zapomnial oplacic domene :D - pamietam, ze przycisk "dodaj do koszyka" zminialem na "dodaj do zapytania" - tak samo byl nazwany koszyk (tez jako "twoje zapytanie"). ale jak to dzialalo dokladnie dalej ;/ za cholere nie moge sobie tego przypominec, a byl to projekt sprzed ~4-5lat jeszcze na chyba 1.4.

 

mysle, ze to moglo by byc rozwiazaniem, zrzucanie takiego "zamowienia" do zapytania o szegolowa wycene tylko kwestia platnosci musiala by juz odbywac sie poza presta, raczej tutaj nie widze mozliwosci zeby po takiej "reanalizie" zamowienia byla mozliwosc dania klientowi mozliwosci platnosci z samej presta.  ewentualnie, cos na bazie storny historia - wejscie ponowne klienta do storny przez swojego emaila i nr zamowienia.... ale tak czy tak trzeba by juz do tego pisac osony kontroler.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również poszukuję możliwości potwierdzania zamówień przez admina przed płatnością (bez zmiany cen) w przypadku np kiedy towar nie będzie chwilowo dostępny. Czy udało się znaleźć jakieś rozwiązanie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Podobna zawartość

    • Przez psdes
      Witam serdecznie,   Oferuję kompleksowe wykonanie sklepu internetowego od A do Z na systemie Prestashop.   Sklep internetowy dostosowany pod wymagania oraz potrzeby klienta.

      Zakres prac jakie oferuję:

      - Projektowanie indywidualnych (autorskich) projektów graficznych sklepu,
      - Wdrażanie (kodowanie) szablonów z dostarczonych projektów psd zgodnie ze standardami,
      - Wdrażanie gotowych rozwiązań zakupionych w sieci, - Aktualizacja z wcześniejszych wersji do 1.6,
      - Moduły sklepowe, modyfikacje sklepów o dodatkowe funkcjonalności,
      - Instalacja, konfiguracja, naprawa błędów, - Pomoc techniczna,
      - Gwarancja na wykonaną usługę - okres 12 miesięcy, - Projektowanie logo sklepu, - Prawidłowe wyświetlanie się sklepu na wszystkich popularnych przeglądarkach oraz dostosowany do urządzeń mobilnych (RWD), - Instalacja funkcjonalności typu moduły płatności, przesyłek, - Optymalizacja szybkości wczytywania, - Zgłoszenie sklepu do przeglądarek: google, bing, yandex,   Przykładowe realizacje sklepów jak i stron można zobaczyć na stronie: psdes.eu
      Kontakt   E-mail: kontakt@psdes.eu
      Telefon: 790 504 139
      Skype: psdes.eu

      Zapraszam do współpracy.
      W razie pytań jestem do dyspozycji.

       
    • Przez lukaszq10
      Witam,
       
       
      Próbuję przetłumaczyć w zakładce tłumaczenia tekst: Information na Informacje. Występuje problem widoczny poniżej na zdjęciu, a sam tekst nie jest tłumaczony. Dodatkowo po prawej stronie widoczny jest jakiś żółty symbol.
       

       
       
      Proszę o pomoc  

       
    • Przez bonpresta

       
      Short Description:
       
      This module enables you to integrate a QR Codes generator into your product page using a single shortcode.
       
      Benefits for Merchants:
       
      QR codes pointing to product pages are a must have in print ads increasing conversion and return on investment. Adding QR codes to packages makes recurring purchases easy for customers.
       
       
      Features:
       
      Super easy install. Easy to customize. Explicit UTF-8 URL encoding Multi-language ready. Support Multi-Store. Well documented.     Demo
       
      Buy module
         
    • Przez bonpresta

       
      Short Description:
       
      Disqus comment or review your products with the most popular commenting system.
       
      Benefits for Merchants:
       
      The module allows you to enable and manage Disqus comments directly from your store via intutive and yet advanced interface. This module includes various features, such as social integration, social networking, user profiles, spam and moderation tools, analytics, email notifications, and mobile commenting.
       
      Features:
       
      Super easy install. Easy to customize. Moderation of posts within Disqus admin area. Manage comments directly. Ability to search comments by author, topic, status etc. Intuitive interface. Multi-language ready. Support Multi-Store. Well documented.     Demo
       
      Buy module
       
    • Przez bonpresta


       

      Short Description:

       

      With this awesome module, you can display your products in many ways that will attract your customers interest to buy them.

       

      Benefits for Merchants:

       

      This product slider can help you to increase conversions and sales of your shop, you can create a carousel with best seller products. All of your products with this module will display perfectly fine on any devices.
      It is also touch devices friendly. So, your customers from any devices can view your products nicely. Thus, more chances for more sale.
       

      Features:

       

      Control number of products to be displayed.
      Navigation show/hide options
      Pagination show/hide options
      Support all modern browsers.
      Fully responsive 100%.
      Multi-language ready.
      Well documented.
       
       

      Demo

       

      Buy module


       

  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

  • Aktywni użytkownicy

    Nikt jeszcze nie otrzymał reputacji w tym tygodniu.

  • Statystyki forum

    • Tematów
      7478
    • Postów
      36197
×