Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Sklep sprzedawał będzie elementy balustrad i istnieje konieczność aby każde zamówienie było sprawdzone/poprawione przez administratora sklepu przed zapłatą a nawet przed wyborem metody wysyłki. Chciałbym wdrożyć rozwiązanie które podczas zakupu umożliwi skompletowanie i złożenie zamówienia ale na razie bez możliwości płatności, najlepiej też bez wyboru kuriera. Dopiero gdy administrator sprawdzi że zamówienie jest prawidłowe i do zrealizowania to potwierdza zamówienie i klient dostanie link do płatności w emailu.

 

Zakładam więc że zmiana dotyczyłaby:

  1. usunięcia 2 kroków zamówienia - wybór metody płatności i wysyłki.
  2. wygenerowania wiadomości email z linkiem do płatności
  3. zmian językowych aby to było spójne

 

Czy są jakieś gotowe moduły które umożliwiają podpunkt 1 i 2 ?

Czy ktoś może wdrażał coś podobnego? Moze jakieś porady?

Czy mogę po prostu przeskoczyć 2 kroki zamówienia bez uszkodzenia zamówienia?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności pytanie czy sklep będzie realizował sprzedaż dla konsumentów?

bo jeżeli tak to takie rozwiązanie nie wchodzi w grę  - patrz ustawa

 

Ad.1 - no widzisz problem w tym, że zamówienie jest tworzone po przejściu procesu płatności, i o ile wybór sposobu dostawy dało by się jakoś ominąć to płatności już nie bardzo. Aczkolwiek dało by sie to jakoś obejść

Poza tym w grę wchodzi modyfikacja  także panelu admina (karta zamówienia)

Ad.2 - wszystko zalezy od tego jaki miał by to być sposób płatności

 

gotowych modułów nie ma (przynajmniej ja się z nimi nie spotkałem) tzn nie ma takich które by kompleksowo rozwiązały twój problem

są moduły do edycji i dodawania sposobów dostawy

są moduły do edycji i zmiany sposobów płatności

 

ale tak czy siak trzeba by posiedzieć nad tematem i pomyśleć jak to najprościej zrobić ;) i tak aby było zgodne z prawem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności pytanie czy sklep będzie realizował sprzedaż dla konsumentów? bo jeżeli tak to takie rozwiązanie nie wchodzi w grę  - patrz ustawa

 

Przyznam że nie znalazłem takiego ograniczenia. Czy chodzi o to że zakup w sklepie jest wiążący? Wydaje mi się że w którymś "dużym" sklepie (typu agito, olele czy innym) widziałem że po zamówieniu dopiero pracownik określał czy mają towar i dopiero wtedy można było zapłacić (tu chodzi o coś takiego samego). Było to już jednak jakiś czas temu. Zakładałem że odpowiednio formułując komunikaty można zmienić "kupuję z obowiązkiem zapłaty" na "składam zamówienie". Przesunęłoby to moment ustawowej sprzedaży na moment potwierdzenia przez pracownika i że nie kolidowałoby z przepisami. Chyba że chodzi o inne obostrzenia?

 

Co do metody wysyłki to zakładam że jeden z modułów pośredniczących - np. payU.

 

Co do samego mechanizmu to płatność jest na samym końcu więc do przeskoczenia byłby jeden krok, ustawiając jako moduł płatności np. bankwire i zmieniając komunikat na "proszę o sprawdzenie zamówienia przez pracownika sklepu" można by uzyskać jakieś rozwiązanie. Dziękuję za podpowiedź, napiszę jak to rozwiążę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tutaj @sower ma troche racji. przede wszystkim przegladnij ustawe, tak ta z 03.2000 jak i z 06.2014 i zobacz czy mozesz gdzies sie podpiac z taka "niby" oferta.

 

swojego czasu robilem cos tego typu z zapytaniami o wycene hurtowa, jednak nie bylo tam podanych na sklpei cen, tylko wrzucalo sie towar do koszyka i ten przychodzil jako lista na maila i dopeiro wtedy juz droga mailowa bylo to w calosci wyceniane przez sprzedawce. tutaj sprawa byla oczywista. sklep nie byl sklepem tylko platforma ofertowa. nie bylo cen co i tez US nie kusilo i nikt nie mogl sie przyczepic.

 

jezeli bedziesz oferte stawial w takim systemie to tutaj jak najmniejszego problemu. ale jak juz umeiszczasz ceny na sklepie to te musisz wskazywac scisle... no, chyba ze oddasz do napisania regulamin jakiemus naprawde dobremu prawnikowi gospodarczemu i w tym regulaminie cos tam poleje wody na jakiej zasadzie dziala sklep itp. ale to juz sliska sprawa, dlatego pisze, ze musialby byc dobry.

 

inaczej patrzac, od storny klienta. skladam zamowienie i....?  czekam godzine, dwie, pol dnia, tydzien na wycene? i co dalej? juz nawet ta godzina... jako klient mam siedziec przy komputerze i czekac az nagle okazuje sie, ze mam doliczone 500-1000zl ? do mojego zamowienia? a juz jak naweet na ta doplate sie zgadzam to niby jak mam to potwierdzic zeby moc dokonac wplaty przez, jak to chcesz, PayU ? przeciez juz sie wylogowalem, sesja mi minela.... koszyk przepadl, zamowienie zlozone, a co za tym idzie wyliczona kwota poszla juz do bazy danych.... no... jakos tego nie widze tak do konca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

tutaj @sower ma troche racji. przede wszystkim przegladnij ustawe, tak ta z 03.2000 jak i z 06.2014 i zobacz czy mozesz gdzies sie podpiac z taka "niby" oferta.

 

dzięki, poczytam i sprawdzę

 

swojego czasu robilem cos tego typu z zapytaniami o wycene hurtowa, jednak nie bylo tam podanych na sklpei cen, tylko wrzucalo sie towar do koszyka i ten przychodzil jako lista na maila i dopeiro wtedy juz droga mailowa bylo to w calosci wyceniane przez sprzedawce. tutaj sprawa byla oczywista. sklep nie byl sklepem tylko platforma ofertowa. nie bylo cen co i tez US nie kusilo i nikt nie mogl sie przyczepic.

 

jezeli bedziesz oferte stawial w takim systemie to tutaj jak najmniejszego problemu. ale jak juz umeiszczasz ceny na sklepie to te musisz wskazywac scisle... no, chyba ze oddasz do napisania regulamin jakiemus naprawde dobremu prawnikowi gospodarczemu i w tym regulaminie cos tam poleje wody na jakiej zasadzie dziala sklep itp. ale to juz sliska sprawa, dlatego pisze, ze musialby byc dobry.

 

inaczej patrzac, od storny klienta. skladam zamowienie i....?  czekam godzine, dwie, pol dnia, tydzien na wycene? i co dalej? juz nawet ta godzina... jako klient mam siedziec przy komputerze i czekac az nagle okazuje sie, ze mam doliczone 500-1000zl ? do mojego zamowienia? a juz jak naweet na ta doplate sie zgadzam to niby jak mam to potwierdzic zeby moc dokonac wplaty przez, jak to chcesz, PayU ? przeciez juz sie wylogowalem, sesja mi minela.... koszyk przepadl, zamowienie zlozone, a co za tym idzie wyliczona kwota poszla juz do bazy danych.... no... jakos tego nie widze tak do konca.

 

Kombinacja wynika z tego że z uwagi na charakter sprzedaży, większość zleceń wymaga sprawdzenia i poprawy. Jeśli ktoś zamawia barierkę o określonej długości to zwykle nie bierze pod uwagę pewnych rzeczy które trzeba nanieść na zamówienie (nie ja odpowiadam za sprzedaż więc wiem jedynie że tak jest, nie do końca wiem dlaczego). Pomijając sprawę prawną, zakładałem że przeskakując krok płatności klient finalizuje zamówienie które administrator poprawia na zapleczu, najpewniej konsultując telefonicznie z klientem szczegóły i wtedy puszcza dalej.

 

Płatność to formularz przekierowujący na PayU z numerem zamówienia w jednym  z pól i powinno dać się go wygenerować także po przejściu samego zamówienia ale widzę że wszystko do dopisania. Choć generowanie linku do płatności powinno przydać się też w innych okolicznościach.

 

Bardzo dziękuję za pomoc, dam znać co wymyśliłem jeśli podejmę się wdrożenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

co do samej idei tego porpawiania przez sprzedajacego to jak najbardizej zrozumiale. nie kazdy jest specem od barierek, zeby wszystko barc pod uwage ;) ja jak projektowalem sobie pierwsze meble do domu (to byla szafa z 3 drzwiamy przesuwnymi) to wyszly mi pieknie na rysunku drzwi 60-80-60 i takie tez podawalem rozmiary do stolarni, co sie pozniej okazalo.... no, do kazdego z rozmiarow trzezba bylo dodac jeszcze po 2cm, zeby te na siebie nachodzily ;) dobrze, ze do projektu dolaczylem rowniez projekt 3D z wymiarami calosciowymi. szkic jedno a praktyka drugie ;)

 

tak samo mamy i tutaj. za cholere nie moge sobie przyponiec co nakombinowalem w tej stronie hurtowni, ze mi to tak ladnie dzialalo, a pominalem przewoznikow i platnosci... zagladalem, to zostala u klienta tylko storna detaliczna z niedzialajacym linkiem do storny hurtowni, chyba zapomnial oplacic domene :D - pamietam, ze przycisk "dodaj do koszyka" zminialem na "dodaj do zapytania" - tak samo byl nazwany koszyk (tez jako "twoje zapytanie"). ale jak to dzialalo dokladnie dalej ;/ za cholere nie moge sobie tego przypominec, a byl to projekt sprzed ~4-5lat jeszcze na chyba 1.4.

 

mysle, ze to moglo by byc rozwiazaniem, zrzucanie takiego "zamowienia" do zapytania o szegolowa wycene tylko kwestia platnosci musiala by juz odbywac sie poza presta, raczej tutaj nie widze mozliwosci zeby po takiej "reanalizie" zamowienia byla mozliwosc dania klientowi mozliwosci platnosci z samej presta.  ewentualnie, cos na bazie storny historia - wejscie ponowne klienta do storny przez swojego emaila i nr zamowienia.... ale tak czy tak trzeba by juz do tego pisac osony kontroler.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja również poszukuję możliwości potwierdzania zamówień przez admina przed płatnością (bez zmiany cen) w przypadku np kiedy towar nie będzie chwilowo dostępny. Czy udało się znaleźć jakieś rozwiązanie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Podobna zawartość

    • Przez Delanov
      Witam. 
      Posiadam problem z walidacją formularzy (wersja prestashop 1.7). Szukałem już informacji ale w większości jest jak dodawać dodatkowe pozycje do formularza albo jak usunąć walidacje. 
      Problem polega na tym, że w plikach jest kod odpowiedzialny za walidację Validate.php a mimo to w formularzu można wpisywać cokolwiek. Zależy mi na tym żeby w polu imię i nazwisko trzeba było wpisać conajmniej 3 litery bez liczb. W polu meil trzeba podać adres email wedle standardu expample@example.pl Hasło ma się składać z minimum 8 znaków i zawierać dużą literę, znak specjalny i cyfrę. 
      Chodzi mi o podstawową walidację, która obecnie nie działa w żaden sposób. Może gdzieś omyłkowo to wyłączyłem ale nie wydaje mi się.  
      W załączniku przesyłam zdjęcie formularza.

    • Przez kingbooker
      Dzień dobry,

      czy ktoś z forumowiczów orientuje się, gdzie jest zlokalizowany plik/luz.stronazen.pl/, który wytropiłem, bo zaciemniał mi slider?
       
      Będę wdzięczny za pomoc.
       
      Z poważaniem

    • Przez webbay.pl
      Założenie gotowego sklepu internetowego Prestashop 1.7 bez prowizji i bez dodatkowych opłat. Jeśli nie wiesz jak założyć własny sklep internetowy to zleć to specjalistom. Nie musisz przechodzić przez zawiłą konfigurację sklepu i rejestrację usług. Otrzymasz gotowe i nowoczesne narzędzie do sprzedaży swoich produktów z unikalnym szablonem w niskiej cenie.  
      Usługa obejmuje:
      gotowy responsywny sklep bez dodatkowych opłat i prowizji, sklep zgodny z wymaganiami RODO (wersja 1.7.x), utrzymanie sklepu na hostingu przez 1 rok *, rejestracja własnej domeny .PL *,  podpięcie wykupionego certyfikatu SSL, wdrożenie obowiązkowej informacji cookies,  instalację i konfigurację sklepu na serwerze,  bezpłatną instalację wybranego szablonu z naszego katalogu (szablon o wartości 299 zł w cenie) *, wgranie własnego logo, wstawienie do pięciu przykładowych produktów, wdrożenie grafiki w oprogramowanie Prestashop (banery),  instalację i konfigurację szybkich płatności (Dotpay, Pay-u, Przelewy24), konfigurację dostawców, konfigurację wielu języków i walut, wstawienie danych kontaktowych, wstawianie przygotowanego regulaminu sklepu, strony "O Nas" i "Polityki Prywatności", zwiększenie prędkości wczytania strony (kompresja HTML, CSS i JavaScript), skompresowanie zdjęcia i włączenie pamięci podręcznej sklepu (przyśpieszenie sklepu), pomoc w obsłudze i pomoc techniczną przez pierwszy miesiąc, zmianę koloru szablonu, czcionki lub pozycji wyświetlanego modułu (na życzenie), orientacyjny czas wykonania (2-5 dni roboczych od czasu dostarczenia materiałów),
      Otrzymasz sklep, który jest intuicyjny i łatwy w obsłudze i poprowadzi klienta za rękę przez cały proces zamawiania. Twój nowy sklep będzie bezpieczny i szybki poprzez zastosowane zabiegi optymalizacyjne. Jeśli chcesz wykorzystać szablon innego autora to proszę go przesłać. 

      * Jeśli posiadasz wykupiony hosting, własną domenę lub szablon innego autora to cena za usługę nie ulega zmianie.  

      Chętnie podejmiemy się realizacji tego projektu. Wystawiamy faktury VAT i dajemy gwarancję rzetelnego wykonania usługi. Gwarantujemy szybką realizację i profesjonalne podejście do tematu!
      Zaufało nam wielu zadowolonych klientów. 

      Zapraszam na oficjalną stronę:
      https://webbay.pl/pl/strona-glowna/197-1438-zalozenie-sklepu-prestashop.html#/40-_hosting-nie/51-_instalacja_modulu-nie
    • Przez Netteria.NET
      Witam
      Mam problem z koszykiem na preście 1.6.1.23. Produkty dodają się do koszyka. Widzę ich ilość przy ikonce. Natomiast po najechaniu nie rozwija się koszyk a co gorsze po kliknięciu nie ładuje zawartości koszyka i całej reszty niezbędnej do zakupu. Próbowałem i na one page checkaut i na krok po kroku. Nie generuje żadnych błędów js. Przynajmniej nic w konsoli nie wyskakuje. W trybie dev nie widzę nic podejrzanego. Sprawdziłem templatkę i jest ok a i na domyślnej presty jest ten sam błąd. Oczywiście wyczyściłem pamięć podręczną. Usunąłem też porzucone koszyki. Wyczyściłem niepotrzebne statystyki itd, z bazy.
      Może ktoś miał już taki problem i podpowie w czym może być problem
      pozdrawiam
      Sławek
    • Przez Damianos87
      Witam,
      Mam dosyć spory problem, mianowicie nie otrzymuje na skrzynkę administratora powiadomień o nowych zamówieniach.
      Posiadam Prestashop w wersji 1.7.3.0, zainstalowałem moduł Mail Alerts, skonfigurowałem pocztę SMTP, skrzynka jest na serwerowa.
      Do klienta docierają ładnie wszystkie informacje o zamówieniach czy zmianie statusów zamówienia natomiast do administratora już nie.
      Próbowałem już wszystkiego i zero rezultatów.
      Bardzo proszę o pomoc i jakieś rozwiązanie, ponieważ dla mnie te powiadomienia są dość istotne.
      Z góry bardzo dziękuję za każdą pomoc. :)
  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

  • Aktywni użytkownicy

    Nikt jeszcze nie otrzymał reputacji w tym tygodniu.

  • Statystyki forum

    • Tematów
      7 757
    • Postów
      37 041
×