Skocz do zawartości
Cooper

SEO i URl w PrestaShop 1.6.0.9

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o pomoc w wyjaśnieniu kwestii SEO i URl.

 

W obecnej chwili sklep jest w "Przerwie technicznej", jednakże odpalany był już kilkukrotnie "na chwilę" aby inna osoba mogła go zobaczyć (nie była w stanie podac ip do dodania).

 

1. W załączonych plikach index i index1 wprowadziłem  dla strony index tytuł i opis niemniej nie jest wygenerowany przyjazny adres URL - pytanie brzmi czy tak powinno być? Jeżeli tak to kamień z serca, jezeli nie to co zrobiłem nie tak?

 

2. Wyszukiwarka google po wpisaniu nazwy sklepu znajduje  link sklepu, produktów, kategorii niemniej jako opis pokazuje

 

"Szukaj. Koszyk 0 .... Kupracz s.c., ul. Jasnogórska 18A 05-120 Legionowo; Skontaktuj się z nami: +48 506 848 809; E-mail: info@mpumikagroup.pl."

 

dla każdego wyniku wyszukiwania związanego z tą domeną.

 

I tu znów pytanie, czy tak powinno być a poprawnych wyników z opisami nalezy się spodziewać po jakimś czasie czy też jest coś skopane?

 

Będę wdzięczny za rady.

Pozdrawiam Cooper

post-11706-0-80323300-1416835289_thumb.jpg

post-11706-0-45239700-1416835290_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze zrozumiałem sens pytań:

 

Ad.1. Zawartość pola 'Przyjazny adres URL' dla strony głównej sklepu powinna być pusta i to jest poprawnie. (może być w ogólności niepusta i też będzie poprawnie, ale to nie jest standardowe rozwiązanie)

 

Ad.2. Aby Google dobrze wyświetlał opis podstron w wynikach wyszukiwania musisz obowiązkowo dla każdej podstrony z osobna wypełnić pola: a) 'Tytuł strony' (<title>), B) 'Opis meta' (meta-Description). Jeżeli zrobisz to niewystarczająco w/g wytycznych Google, wyszukiwarka nadal może uznać, że wygeneruje swoją wersję tych pól bo będą lepiej odpowiadały zawartości danej podstrony, w stosunku do dostarczonych informacji przez webmastera. W twoim wypadku tak się stało, ze pola są niedostatecznie uzupełnione i Google sobie sam coś tam wpisuje bo algorytm mu podpowiada, że tak będzie lepiej ;)

 

Czas odświeżenia opisów, zależy głównie od tego czy dostarczone przez webmastera opisy są wyczerpujące, czy strona jest dostatecznie dobrze podlinkowana aby robot indeksujący szybko ogarnął dostępną do sprawdzenia ilość podstron w serwisie do 2-3 tyg. myślę, że to realny czas.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze zrozumiałem sens pytań:

 

Ad.1. Zawartość pola 'Przyjazny adres URL' dla strony głównej sklepu powinna być pusta i to jest poprawnie. (może być w ogólności niepusta i też będzie poprawnie, ale to nie jest standardowe rozwiązanie)

 

Ad.2. Aby Google dobrze wyświetlał opis podstron w wynikach wyszukiwania musisz obowiązkowo dla każdej podstrony z osobna wypełnić pola: a) 'Tytuł strony' (<title>), B) 'Opis meta' (meta-Description). Jeżeli zrobisz to niewystarczająco w/g wytycznych Google, wyszukiwarka nadal może uznać, że wygeneruje swoją wersję tych pól bo będą lepiej odpowiadały zawartości danej podstrony, w stosunku do dostarczonych informacji przez webmastera. W twoim wypadku tak się stało, ze pola są niedostatecznie uzupełnione i Google sobie sam coś tam wpisuje bo algorytm mu podpowiada, że tak będzie lepiej ;)

 

Czas odświeżenia opisów, zależy głównie od tego czy dostarczone przez webmastera opisy są wyczerpujące, czy strona jest dostatecznie dobrze podlinkowana aby robot indeksujący szybko ogarnął dostępną do sprawdzenia ilość podstron w serwisie do 2-3 tyg. myślę, że to realny czas.

dziękuję za odpowiedź,

 

co do ad1. w obecnej chwili pole przepisany url jest zablokowany do edycji więc i tak nic sam z nim nie zrobię  - myślałem, że za bardzo namieszałem.

 

podsumowując,  mam się nie martwić, że bezwiednie coś podublowałem tylko mogę odpalić sklep i robić wszytko aby wypozycionować go jak nalepiej?

 

przydałyby się jeszcze wypowiedzi innych forumowiczów - tak dla pewności;)

pozdrawiam Cooper

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jestem ekspertem od SEO ;):geek:  i proponuję abyś zaraz po odpaleniu zainteresował się ustawieniem tych pól, aby Google ładnie wyświetlał poszczególne podstrony w wynikach ;) a w drugiej kolejności aby w <title>, który jest najważniejszy z punktu widzenia pozycjonowania były najważniejsze słowa kluczowe odpowiednio dobrane sformułowania na które chcesz wypromować sklep i jego kategorie. Dobra optymalizacja sklepu to podstawa do dalszego pozycjonowania.

 

Powodzenia!

Edytowane przez efrenzy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cooper:

To widzi gógiel: https://www.google.pl/search?q=site%3Adelikanpolska.pl&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=yON5VOXMOcGI8QeUn4HICw

 

 

[...]a w drugiej kolejności aby w <title>, który jest najważniejszy z punktu widzenia pozycjonowania były najważniejsze słowa kluczowe na które chcesz wypromować sklep i jego kategorie.[....]

Nic bardziej błędnego! Proszę nie wprowadzać użytkowników w błąd!

PS tittle bierze z pola name, więc się tego nie rusza.

Istotny jest bardziej metaopis który powinien nawiązywać do treści z krótkiego opisu lub być jego kopią.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

Nic bardziej błędnego! Proszę nie wprowadzać użytkowników w błąd!

 

Rzeczywiście bardzo ogólnie ująłem moje sformułowanie, i nie miałem na myśli upakowania keywordów w polu tytułu. Natomiast nie wyobrażam sobie optymalizacji bez odpowiedniej zawartości tekstowej w tym miejscu, bez różnicy skąd te słowa się biorą w PS. Swój post poprawiłem jakby ktoś miał go interpretować wprost dosłownie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

  • Aktywni użytkownicy

    Nikt jeszcze nie otrzymał reputacji w tym tygodniu.

  • Statystyki forum

    • Tematów
      7500
    • Postów
      36227
×