Skocz do zawartości


Zdjęcie

Humor (czarny) czyli nowe obowiązki właścicieli sklepów internetowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1443 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 28 czerwiec 2014 - 07:26

Nowe obowiązki od początku 2015 roku do impementacji w sklepach internetowych

 

□ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ***, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. Ustaw z 2002 nr 101, poz. 926 z późn. zm.) dla potrzeb realizacji zamówień złożonych w Sklepie Internetowym.

□ Wyrażam zgodę na konieczność zapłaty ceny za zamawiany towar.

□ Wyrażam zgodę na wysyłkę i zapłatę ceny za koszty pobrania oraz koszty transportu mojego zamówienia.

□ Zostałam/em poinformowana/any o 14 dniowym prawie do odstąpienia od umowy.

□ Zostałam/em poinformowana/any, iż koszty odesłania towaru, w przypadku odstąpienia od umowy, leżą po stronie Klienta.

□ Zostałam/em poinformowana/any o prawie do składania reklamacji.

□ Zostałam/em poinformowana/any o danych sprzedawcy: Firma amrif, ul. Uliczna 1/1, 01-234 Misto, NIP: 123-456-78-90 Regon:12345678

pola obowiązkowe.

 

 

Dzięki nowym pomysłom Unii proponuję zabawę w dopisywanie "koniecznych" i zgodnych z przyszłym obowiązującym prawem regułek.


  • Tler i whennaBaw lubią to
Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.

#2 Tler

Tler

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 278 postów

Napisano 28 czerwiec 2014 - 23:30

Ciekawe czy przycisk "zaznacz wszystko" będzie dozwolony w tym przypadku.


Tanie profesjonalne szablony do PrestaShop: [color=#BF0000;]Sprawdź[/color]

Zapraszam na blog o prestashop; pozycjonowanie, spis hostingów, cdn.

#3 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1443 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 29 czerwiec 2014 - 16:33

Update.

 

Rozumiem kwestie odstąpienia od umowy, ale nie rozumiem zupełnie tego, że klient ma 14 dni na odesłanie towaru do sklepu. Czyli tak naprawdę może używać go przez 28 dni.

 

Przykład1: Jedziemy na trzytygodniowe wakacje. "Wypożyczamy" sobie za darmo ze sklepu internetowego mega highendową kamerę HD. 14-tego dnia odsyłamy informację do sklepu o odstąpieniu od umowy, a 14 dni później sprzęt.

Niestety w wielu przypadkach sprzedawca nie będzie w stanie sprawdzić, czy produkt był używany bardziej niż zezwala na to "zwykły zarząd".

 

Przykład2: Grupa fanów piłki nożnej zrzuca się na rzutnik HD. Używa go przez mundial, później resetuje licznik lampy w projektorze w menu i odstępuje od umowy...

 

Żal.


Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.

#4 ircykk

ircykk

    Administrator

  • Administrators
  • 5031 postów
  • PrestaShop:1.5, 1.6

Napisano 29 czerwiec 2014 - 18:19

Trzeba będzie podnieść marże żeby pokryć straty które muszą wystąpić przy tak głupim prawie więc zapłacą za wszystko klienci (oczywiście ci uczciwi) zyskają naciągacze i cwaniaczki.



#5 design4VIP

design4VIP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • PrestaShop:1.4, 1.5, 1.6

Napisano 25 lipiec 2014 - 09:43

"Zostałam/em poinformowana/any, iż koszty odesłania towaru, w przypadku odstąpienia od umowy, leżą po stronie Klienta."

 

nie wiem skad zostaly pobrane te wysytczne, jednak triche gryzie sie to z glowna ustawa obowiazujaca przy sprzedazy internetowej -

USTAWA z dnia 2 marca 2000 r

tutaj wyraznie jest napisanie, ze Klienta ma prawo odstapienia od umowy w przewidzianym terminie (tutaj 10dni) wraz ze zwrotem wszelkich poniesionych kosztow (wysylka w dwie storny) oraz - i to juz wrecz paranoja - zwrotu odsetek ustawowych, jezlei dokonana byla przedplata za dany towar.

 

z ustawy wynika, ze towar rowniez nie musi byc nieuzywany, nie musi byc zwrocony w oryginalnym opakowaniu itd...  czyli idac za ciosem, kupuje sobie meble za 50tys renomowanej firmy, robie przedplate (bo raczej z dnia na dzien takich mebli mi nie przysla), otrzymuje piekne meble, robie sobie impreze rodzinna i pokazuje jaki to ja jestem bogaty, bo stac mnie na takie meble... popijawa, jak wiadomo tu sie otarlo, tu sie zalalo.... co mnie to. dzwonie do sklepu, nie podaje przyczyny, bo nie musze, tylko prosze, zeby dzisiaj jeszcze ktos to odebral bo mi zawadza... acha, i niech wezma ze soba jakies narzedza, bo mi sie nie chce juz rozkrecac tych mebli... no i jeszcze prosze o zwrot kasy z odsetkami, bo robilem przedplate... nie dosc, ze pokazalem sie w rodzinie to jeszcze na tym zarabiam.... no i tyle nam, sprzedawcom internetowym dala kochana Unia!


design4VIP z innej strony...


#6 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1443 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 25 lipiec 2014 - 10:16

deejay3: Proszę czytać ze zrozumieniem.

Po pierwsze zgodnie z postem #1 od 2015 roku!

Po drugie mylisz pojęcia! Koszt odesłanie towaru do sklepu zawsze leży po stronie Klienta i to jest napisane w Ustawie. Klient zawsze ponosi koszt odesłania towaru do sklepu a od 2015 roku będzie musiał być dodatkowo o tym informowany.


Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.

#7 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1443 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 12 sierpień 2014 - 16:46

Witam Kolegów!

 

Sugeruję zapoznać się z :

USTAWA
z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta1), 2)

Link do ustawy: http://isap.sejm.gov...40000827&type=2

 

Tak na szybko (co się zmieniło):

 

Przed ostatnim kliknięcięm [potwierdzam] musimy m.in. podać (Art. 12 Pkt. 1 pod 1-21):

- głównych cechach świadczenia,

- danych  identyfikujących,  w szczególności  o firmie,  organie,  który  zarejestrował działalność  gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany,

- adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerach telefonu lub faksu jeżeli są dostępne, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą,

- adresie, pod którym konsument może składać reklamacje,

- łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami,

- sposobie i terminie zapłaty,

- sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do ustawy,

- obowiązku przedsiębiorcy dostarczenia rzeczy bez wad,

- możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur,

 

Informacje o prawie do odstąpienia od umowy sugeruję przesłać również w mailu potwierdzającym zamówienie wraz z linkiem do edytowalnego pliku odstąpienia.

 

Uwaga: Art. 17.2. Przedsiębiorca zapewnia, aby konsument w momencie składania zamówienia wyraźnie potwierdził, że wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty. /dopisek: tu chodzi o przycisk [zamawiam z obowiązkiem zapłaty]/

oraz 3. Jeżeli do złożenia zamówienia używa się przycisku lub podobnej funkcji, muszą być one oznaczone w łatwo czytelny
sposób słowami „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub innego równoważnego jednoznacznego sformułowania.

 

Art. 27 Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.

 

Art. 29. 1. Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to
wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27.

 

Uwaga: Art. 33. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany
przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów. /dopisek: jeśli Konsument wybrał kuriera za pobraniem za 25 zł a najtańsza przesyłka w sklepie to [przesyłka polecona] za np 8zł - Sklep zwraca koszt towaru + kwotę najtańszej wysyłki/

 

Art. 34. 2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie
poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. /dopisek: jeśli nie poinformujesz Konsumenta o tym, że on ponosi koszty odesłania towaru do sklepu - poniesiesz je Ty/

 

Art. 52. Tracą moc:
1)   ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2012 r. poz. 1225);
2)   ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilne go (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, z późn. zm.9)).

 

Art. 55. Ustawa wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia. Czyli mamy czas do 30 grudnia 2014 roku.


Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.

#8 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1443 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 22 grudzień 2014 - 17:38

bump!

 

Ciekawe jak to i czy to Koledzy już w swoich sklepach "zamontowali" - dajcie screeny. :)


Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.

#9 endriu107

endriu107

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 984 postów
  • PrestaShop:1.4, 1.5, 1.6

Napisano 22 grudzień 2014 - 18:43

Ja cały dzień to montuje po sklepach, można powiedzieć buum przedświąteczny ;)

 

Tu dodam że często z kimś pisze czy rozmawiam i ile prawników tyle interpretacji, człowiek coraz głupszy sie robi w miarę zdobywania informacji, a powinno być na odwrót :D



#10 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1443 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 22 grudzień 2014 - 20:44

W zasadzie to nie ma co interpretować, ;) chyba, że nadinterpretować. Generalnie jak zwykle UE pokazała "stódja wyrzsze" - nic nie zrobimy, co najwyżej podniesiemy marże...

 

edyta: Proponuję również małe podpowiedzi, co kto gdzie "dokłada".

Np.: Regulamin, treść odstąpienia od umowy w formie pdf do maila, etc. To może pomóc innym.


Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Hosting zapewnia: Hekko.pl