Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nimfka - artykuły zoologiczne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 sznoorek

sznoorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • LocationPoznań

Napisano 27 maj 2013 - 16:50

Adres sklepu: http://nimfka.eu/
No to chyba już wszystko poustawiane tak jak ma być, aktualnie jeszcze kilka modułów nie aktywnych.
Aktualnie oczekuję na dostawę produktów, więc nic się nie kupi.
Pozdrawiam Lector
Nimfka - artykuły zoologiczne

#2 groszek

groszek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisano 27 maj 2013 - 20:04

No kolorowo :) http://livedemo00.te...estashop_34921/

#3 sznoorek

sznoorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • LocationPoznań

Napisano 27 maj 2013 - 20:46

Dokładnie ten szablon :)
Tylko troszkę dostosowany kod (samodzielnie) bo nie wszystko chodziło tak jak miało (PS 1.4.8.3), zmieniony moduł newslettera na pływający tekst.

PS
Nie wiem czy widziałeś http://nimfka.eu/con...dka-legowa-nimf - aktualnie jest jeden pisklak :) transmisja na żywo z mojego domu.
Pozdrawiam Lector
Nimfka - artykuły zoologiczne

#4 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1439 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 28 maj 2013 - 05:54

Regulamin do poprawki - pełno w nim klauzul niedozwolonych.
Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.

#5 sznoorek

sznoorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • LocationPoznań

Napisano 28 maj 2013 - 06:36

Domyślam się ze nie jest idealny. Ale jak się przegląda regulaminy dużych sklepów (komputronik), to już się nie wie co dozwolone a co nie.
Pozdrawiam Lector
Nimfka - artykuły zoologiczne

#6 wzr1one

wzr1one

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 391 postów

Napisano 28 maj 2013 - 07:16

Vivaldi dajesz jakieś korepetycje z pisania regulaminu ? Bo u mnie też znalazłeś niedozwolone klauzule ;) Skąd wziąć te wszystkie klauzule niedozwolone i skąd wiedzieć, że są niedozwolone ?

#7 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1439 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 28 maj 2013 - 11:02

Rejestr klauzul niedozwolonych: http://www.uokik.gov... ... onych2.php
Naprawdę polecam.

wzr1one: Są odpowiednie zapisy w prawie. To, że to jest Twój kawałek podwórka nie oznacza, że możesz na nim robić co Ci się podoba.

sznoorek:

4. [...] Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych produktów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu Internetowego bądź wprowadzania w nich zmian.

Nie masz takiego prawa.

1. Zamówienia zostaną zrealizowane pod warunkiem, że produkt jest dostępny w magazynie.

Dochodzi do zawarcia umowy a Ty stawiasz dodatkowy warunek?

3. Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia błędów na stronach sklepu, polegających na błędnych informacjach o cenach lub stanie towaru, [...]

j.w.

4. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację złożonego zamówienia, Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do wstrzymania jego realizacji, a o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Klienta.

To dość ciekawy zapis ze względu na wysoką nieprecyzyjność.

2. Wraz z produktem należy odesłać dowód zakupu (rachunek) oraz wypełniony dokument zwrotu produktu lub oświadczenie z podaniem imienia, nazwiska, adresu, numerem zamówienia oraz dane niezbędne do dokonania przelewu (imię, nazwisko, adres, numer zamówienia oraz numer konta, na jakie ma zostać dokonany zwrot).

Nie trzeba odsyłać dowodu zakupu, wystarczy samo oświadczenie które z kolei nie musi zawierać numeru zamówienia.

3. Sklep Internetowy gwarantuje zwrot kwoty równej cenie zwracanego produktu widniejącej na dowodzie zakupu. [...]

Rodzynek. Zwracasz całość wpłaconej kwoty przez klienta, czyli cena towaru + koszt wysyłki.

4. Koszt wysyłki [...] produktu nie podlega zwrotowi.

Podlega zwrotowi.

6. Odesłany Produkt nie może nosić żadnych śladów użytkowania, powinien posiadać fabryczne opakowanie oraz metki, w innym przypadku produkt zostanie odesłany do Klienta-Konsumenta na jego koszt.

Jest coś takiego jak zwykły zarząd. Klient ma prawo otworzyć opakowanie, przymierzyć produkt, etc... Są oczywiście wyjątki, ale Ty pod nie nie podlegasz. To co wykracza poza zwykły zarząd - np zniszczenie opakowania, skutkować może co najwyżej potrąceniami.

3. Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu towaru (rachunek).

Dowód zakupu tak, ale nie tylko paragon jest dowodem zakupu.

5. W przypadku wyboru formy płatności na zasadzie przedpłaty Klient jest zobowiązany uiścić płatność w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania dancyh do przelewu. W przypadku braku płatności, zamówienie zostanie usunięte bez uprzedniego informowania Klienta.

Tak by być w zgodzie z prawem to nie masz prawa, bo umowa zawierana na odległość nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia. Ty dodatkowo jeszcze wprowadzasz termin. :)
Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.

#8 sznoorek

sznoorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • LocationPoznań

Napisano 28 maj 2013 - 11:30

vivaldi[quote]sznoorek:
[quote]4. [...] Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych produktów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu Internetowego bądź wprowadzania w nich zmian.[/quote]
Nie masz takiego prawa.[/quote]
To raz wprowadzone ceny do produktów są sztywne i nie mogę ich zaktualizować? Raz zrobioną promocję (obniżkę ceny, wyprzedaż) muszę mieć cały czas?

vivaldi[quote]
[quote]1. Zamówienia zostaną zrealizowane pod warunkiem, że produkt jest dostępny w magazynie.[/quote]
Dochodzi do zawarcia umowy a Ty stawiasz dodatkowy warunek?[/quote]
Nie wszystko muszę mieć na miejscu, mogę mieć włączone zamawianie niedostępnych produktów, jak mam zrealizować zamówienie na coś czego już nie ma.

vivaldi[quote]
[quote]4. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację złożonego zamówienia, Sklep Internetowy zastrzega sobie prawo do wstrzymania jego realizacji, a o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Klienta.[/quote]
To dość ciekawy zapis ze względu na wysoką nieprecyzyjność.[/quote]
Np brak płatności, nie pełny adres, błędny telefon i brak kontaktu z klientem.

vivaldi[quote]
[quote]2. Wraz z produktem należy odesłać dowód zakupu (rachunek) oraz wypełniony dokument zwrotu produktu lub oświadczenie z podaniem imienia, nazwiska, adresu, numerem zamówienia oraz dane niezbędne do dokonania przelewu (imię, nazwisko, adres, numer zamówienia oraz numer konta, na jakie ma zostać dokonany zwrot).[/quote]
Nie trzeba odsyłać dowodu zakupu, wystarczy samo oświadczenie które z kolei nie musi zawierać numeru zamówienia.
[/quote]
Jak oddajesz towar to fakturą sobie zostawiasz?

vivaldi[quote]
[quote]6. Odesłany Produkt nie może nosić żadnych śladów użytkowania, powinien posiadać fabryczne opakowanie oraz metki, w innym przypadku produkt zostanie odesłany do Klienta-Konsumenta na jego koszt.[/quote]
Jest coś takiego jak zwykły zarząd. Klient ma prawo otworzyć opakowanie, przymierzyć produkt, etc... Są oczywiście wyjątki, ale Ty pod nie nie podlegasz. To co wykracza poza zwykły zarząd - np zniszczenie opakowania, skutkować może co najwyżej potrąceniami.[/quote]
To ktoś zakupi pokarm, zapakowany w kartonik lub folie i mi odeśle po zwierzakowi nie smakuje?

vivaldi[quote][quote]3. Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu towaru (rachunek).[/quote]
Dowód zakupu tak, ale nie tylko paragon jest dowodem zakupu.[/quote]
Nie jestem vatowcem, jest to moja pierwsza działalność i nie mam kasy fiskalnej. Do każdego zamówienia wystawiam jako dowód zakupu rachunek imienny.

vivaldi[quote]
[quote]5. W przypadku wyboru formy płatności na zasadzie przedpłaty Klient jest zobowiązany uiścić płatność w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania dancyh do przelewu. W przypadku braku płatności, zamówienie zostanie usunięte bez uprzedniego informowania Klienta.[/quote]
Tak by być w zgodzie z prawem to nie masz prawa, bo umowa zawierana na odległość nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia. Ty dodatkowo jeszcze wprowadzasz termin. :)[/quote]
To na zapłatę za zamówienie mam czekać 2 lata? Towar jest blokowany i jeżeli po 2 dniach nie jest dokonana zapłata (brak kontaktu z klientem) to zamówienie jest anulowane.
Pozdrawiam Lector
Nimfka - artykuły zoologiczne

#9 sznoorek

sznoorek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 postów
  • LocationPoznań

Napisano 28 maj 2013 - 11:37

A co powiesz mi o tym regulaminie http://www.centrumro... ... go,69.html
Pozdrawiam Lector
Nimfka - artykuły zoologiczne

#10 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1439 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 28 maj 2013 - 13:56

To raz wprowadzone ceny do produktów są sztywne i nie mogę ich zaktualizować? Raz zrobioną promocję (obniżkę ceny, wyprzedaż) muszę mieć cały czas?

Dam Ci inny przykład, bo jak widać powyższego nie ogarniasz...
Masz telefon na abonament w jakiejś sieci, czy sieć może bez Twojej zgody zmienić Ci warunki umowy, bądź oferty jaką Ci przedstawiła? Odpowiem - nie może. Tak samo jest z ofertą. Przeczytaj co to jest oferta w KC!
Możesz zmieniać ceny, robić promocje, ale takich BZDUR w regulaminie nie pisz.

Nie wszystko muszę mieć na miejscu, mogę mieć włączone zamawianie niedostępnych produktów, jak mam zrealizować zamówienie na coś czego już nie ma.

Widzisz, ja chyba trochę innym językiem się posługuję: jeśli warunkujesz realizację umowy, to przeczytaj/dowiedz się co jest realizacją umowy.

Jak oddajesz towar to fakturą sobie zostawiasz?

Tak, mam takie prawo, choć jej nie księguję. Nigdzie w prawie nie ma zapisu o konieczności zwrotu dowodu zakupu. I to zamyka dalsze na ten temat wywody.

To ktoś zakupi pokarm, zapakowany w kartonik lub folie i mi odeśle po zwierzakowi nie smakuje?

A od kiedy to jest zwykły zarząd? ...czytaj proszę ze zrozumieniem co się do Ciebie pisze. Jeśli zniszczy opakowanie próżniowe wykracza poza zasadę zwykłego zarządu.

Nie jestem vatowcem, jest to moja pierwsza działalność i nie mam kasy fiskalnej. Do każdego zamówienia wystawiam jako dowód zakupu rachunek imienny.

Chodzi o dowód zakupu: paragon, rachunek, faktura (przepraszam, może niejasno napisałem). Tak czy inaczej nie możesz warunkować przyjęcia reklamacji od dostarczenia dowodu zakupu.

To na zapłatę za zamówienie mam czekać 2 lata? Towar jest blokowany i jeżeli po 2 dniach nie jest dokonana zapłata (brak kontaktu z klientem) to zamówienie jest anulowane.

Napiszę raz jeszcze, bo niedokładnie przeczytałeś. Zgodnie z prawem umowa zawierana na odległość nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia. KROPKA.

Regulamin nie może zawierać idiotyzmów i radosnej twórczości przedsiębiorcy - a najczęściej tak jest.
Podałem Ci miejsca gdzie Twoje reguły są niezgodne z prawem. Co z tym zrobisz - Twoja sprawa, oby Ciebie tylko nikt nie pozwał z uwagi na naruszenie zbiorowych praw konsumentów...

A co powiesz mi o tym regulaminie http://www.centrumro...we.pl/centrum-p ... go,69.html

Ten też zawiera niedozwolone klauzule.
O nich poczytasz tu: http://www.uokik.gov... ... onych2.php
Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.

#11 Tler

Tler

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 278 postów

Napisano 28 maj 2013 - 17:31

To nie wiedziałem, że nie można dawać obowiązku przedpłaty (czyli dodam możliwość odbioru osobistego, bo powinno wystarczyć).
Tanie profesjonalne szablony do PrestaShop: [color=#BF0000;]Sprawdź[/color]

Zapraszam na blog o prestashop; pozycjonowanie, spis hostingów, cdn.

#12 Mistrz Yoda

Mistrz Yoda

    Ekspert

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1439 postów
  • LocationOstrołęka
  • PrestaShop:1.2, 1.4

Napisano 28 maj 2013 - 17:46

Tler: Dokładnie to nie można pisać o obowiązku przedpłaty. :)

Prawo mamy takie jakie mamy :) w wielu przypadkach idiotyczne i wzajemnie się wykluczające.
Np zapis który wcześniej przytoczyłem i zapis który mówi, że jeśli jednak były przedpłaty to należą się od nich odsetki ustawowe.
Pewnych rzeczy się nie pisze w regulaminach (choć się je stosuje), m.in. formy przesyłek przedpłaconych. Nie bądźmy nadgorliwi. :)

edyta: Jeszcze jest taki wpis w rejestrze:

4447 Apteka zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówień z [...] danymi budzącymi wątpliwości

Proponuję wszystkim usunąć zastrzeżenia tego typu.
Uwaga: Rady tego użyszkodnika mogą być niebezpieczne dla Twojego komputera, względnie doprowadzić mogą do zwapnienia poszycia nośnika dysku twardego lub preizolowanych połączeń magistrali głównej w wyniku procesów iniekcji kodu SQL H2O.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Hosting zapewnia: Hekko.pl