Skocz do zawartości
Tler

Integracja PrestaShop z Post Plus

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś już korzysta z Postplusa?W skrócie z ich strony:

Aplikacja do tworzenia przesyłek:Błyskawiczne generowanie druczków pocztowychIntegracja z Twoim sklepem internetowym i kontem AllegroWbudowany cennik Poczty PolskiejRabaty w Poczcie Polskiej do 35%

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że gupio pytam... ...ale po co?

Nie lepiej podpisać umowę z Pocztą Polską i korzystać z programów dedykowanych typu EKN?

 

Rabat w PP są wyższe i nie tak restrykcyjne co do ilości jak w usłudze powyżej.

 

A najciekawszy tekst przeczytałem tu: https://postplus.pl/o-programie.html#dl ... oszczedzam

To wszystko robi EKN :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie masz racji. rozważam wprowadzenie u siebie tego postplusa.

wydaje sie dobry, ale korzystałem tylko z demo i jakos nie znalazłem jeszcze czasu, żeby zająć się tym na powaznie.

 

to nie jest tak, że 'po co?' i że 'lepiej podpisać umowę', bo możesz właśnie zyskać więcej mając umowę i działając tam na stronce post plus:

postplus.pl/rabaty-poczty-polskiej.html

nie jestem do końca pewien jak się dogadali z Pocztą Polską, ale ich druki są zatwierdzane.

 

no i wybacz, ale ja mam dość EKNa. ogólnie rzecz biorąc to wcześniej miałem moduł do sklepu i osobny programik do Allegro, ale chyba to właśnie połączę post plusem. poza tym jeśli znasz EKNa to porównaj ten program i wsparcie (jakie wsparcie:P) z: postplus.pl/nasze-przewagi.html

 

OJ OJ CHYBA MATERIAŁ SPONSOROWANY ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj... to wolny kraj i masz prawo do własnych, prywatnych opinii.Co to za argument, że ich druki są zatwierdzone? One są zgodne ze standardową umową - zawierają istotne dane: nadawca, adresat, kwota pobrania i rachunek jeśli przesyłka pobraniowa, numer przesyłki, informację że przesyłka niestęplowana oraz datę nadania i adres UP z którego wyszła. Czy to coś odmiennego? o_O Dla mnie nie...Masz dość EKN? Wsparcie do EKN? :lol: Wsparcie? A Ty przepraszam jesteś "niepełnosprytny"? W czym sprawia Ci trudność EKN - chętnie pomogę...Dalej... Może po prostu szukasz dodatkowych kosztów.Na poczcie VATu nie zapłacisz. A w Postplusie tak, gdyż oni zwolnieni ustawowo z VAT nie są...Na poczcie zapłacisz FV z dołu, w Postplusie z góry dodatkowo z VAT. :)No i przewaga EKN - automatyczny czytnik wagi. Postplus to ma? (pytanie retoryczne) :lol: Jak podajesz wagę opakowania w Postplusie?Sorry, ale nadal nie widzę przewagi w tym pośredniku...pozdrawiam serdecznie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie, nie... nie zrozumiałeś mnie (a przynajmniej nie jestem tego pewien:). pisałem, że nie masz racji w zdaniu:"Nie lepiej podpisać umowę z Pocztą Polską i korzystać z programów dedykowanych typu EKN?"w takim sensie, że oni właśnie wspierają pocztę, czyli to coś jak EKN. czyli możnaby napisać "Nie lepiej podpisać umowę z Pocztą Polską i korzystać z programów dedykowanych typu EKN/PostPlus?" bo PostPlus nie wspiera kurierów, czego mi np. brakuje. dla każdego własnej opini pozostawiam wybór jakiego programu używa. ja widze zalety i wady obu.i nie - jestem "pełnosprawny". nie mniej jednak chciałbym niewielkim kosztem móc połączyć prowadzenie wysyłki ze sklepu i konto na Allegro, maksymalnie to zautomatyzować i mieć to w jednym miejscu. w tym starciu EKN dla mnie przegrywa z tym PostPlusem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wybacz... ale ja nadal nie widzę problemów z integracją. To wszystko co ma postplus ma również ekn (ekn ma nawet więcej bo czytnik wagi i import przesyłek/książki nadawczej z systemu poczta). Śmiem twierdzić, że ktoś od kogoś zrzynał. A jeśli nie wiadomo o co chodzi, to najpewniej chodzi o pieniądze.Jeśli ktoś nie umie importować xml'a do ekn to najpewniej za prowizję i VAT skorzysta z postplus. To wolny kraj.Jest jeszcze jeden aspekt sprawy, być może bardzo ważny. Jak się do tego odniesie GIODO, bo przekazujesz dane osobowe bez zgody ich właścicieli do firm trzecich.ps. Nie napisałem niepełnosprawny a niepełnosprytny...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"Jest jeszcze jeden aspekt sprawy, być może bardzo ważny. Jak się do tego odniesie GIODO, bo przekazujesz dane osobowe bez zgody ich właścicieli do firm trzecich."

I to zamyka temat integracji z PostPlus - firma ta nie ma statusu operatora pocztowego

 

ale z drugiej strony https://postplus.pl/polityka-prywatnosci.html

 

Jeśli posiadasz regulamin sprzedaży w swoim sklepie / koncie Allegro i chcesz wdrożyć Post Plus'a to zalecamy byś zaktualizował regulamin o następujący wpis:

Klient najpóźniej przed ostatecznym potwierdzeniem złożenia zamówienia wyraża zgodę na przekazanie swoich danych adresowych do Business Plus z siedzibą w Gdańsku oraz na przetwarzanie przez sklep oraz Business Plus swoich danych osobowych w celu automatycznego wypełnienia druczków adresowych Poczty Polskiej, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997).

jeden - brak pełnego oznaczenia podmiotu przetwarzającego dane osobowe Artykuł 24 pkt.1.1

dwa - w świetle nowych wytycznych klient powinien zostać o tym poinformowany przed złożeniem zamówienia - umieszczenie tego w regulaminie nie jest dobrym rozwiązaniem ;)

Artykuł 7 pkt.5 ustawy

 

Dalej kłania się Artykuł 25 ;) ustawy

 

dalej

 

regulamin usługi

§ 14

Business Plus nie ponosi odpowiedzialności za:

d) utratę danych spowodowanych działaniem czynników trzecich (np. awaria kabla, sprzętu, oprogramowania, itd.) lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Business Plus,

e) jakiekolwiek szkody Klienta spowodowane nieprawidłowym zapisem lub odczytem danych.

 

To ciekawe ;) - czyli jak te dane osobowe są przetwarzane lub chronione? i jak to się ma do ustawy o ochronei danych osobowych? - bo chyba się nie ma

 

A zapewnienia o bezpieczeństwie danych osobowych dotyczą tylko przetwarzania

"Pamiętaj, że dane Twoich klientów są bezpieczne na naszych serwerach. Gwarantujemy, że nie będziemy ich przetwarzać w celach innych niż na potrzeby stworzenia druczków i pliku xml i tylko na Twoje żądanie. "

bo co do ich bezpieczeństwa to to można mieć wątpliwości skoro podmiot w umowie zabezpiecza się przed ewentualną ich utratą lub wyciekiem.

Obowiązkiem podmiotu przetwarzającego dane osobowe jest odpowiednie zabezpieczenie danych osobowych a zawarcie w umowie pkt

 

d) utratę danych spowodowanych działaniem czynników trzecich (np. awaria kabla, sprzętu, oprogramowania, itd.) lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Business Plus,

świadczy tylko o tym, że podmiot nie dysponuje odpowiednimi zabezpieczeniami i w ten sposób stara się uniknąć odpowiedzialności - awaria oprogramowania? awaria kabla? - znowu kłania się ustawa

 

Kolejny kwiatek

akceptując regulamin usługi Post Plus zawierasz z nami umowę o powierzenie przetwarzania danych osobowych

Bzdura - wymaga to dodatkowego zapisu w umowie - zapis w regulaminie nie wystarczy.

Swoją drogą skoro dane klientów są przetwarzane to punkt powinien brzmieć

akceptując regulamin usługi Post Plus zawierasz z nami umowę o powierzenie przetwarzania i administrowania danych osobowych

Bo tak to wychodzi, że administratorem danych jest właściciel sklepu, który za to odpowiada a który tak naprawdę nie ma wiedzy i wpływu na to co się dzieje z danymi osobowymi jego klientów - pachnie to kodeksem karnym ;)

 

dalej już mi sie nie chce tego analizować ;)

 

Rozwiązanie fajne - ale niestety niezbyt zgodne w prawem ;) - jeżeli chodzi o ochronę danych osobowych ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no no bo jak już chcesz się tak bardzo promować to zrób to zgodnie z prawem - rozumiem, że "biznes is biznes" ;) ale w ten sposób ładujesz klientów na minę a przy okazji i tak sam nie unikasz odpowiedzialność ;) pomimo różnych zapisów ;) w regulaminie czy umowie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji witam serdecznie użytkowników forum prestadesign!

 

Odnosząc się do tego co napisał vivaldi:

Post Plus nie jest pośrednikiem usług pocztowych a jedynie aplikacją wspierającą generowanie druczków pocztowych - zamiennikiem EKN. A więc:

- klient Post Plusa zawiera umowę z Pocztą Polską i z nią też się rozlicza (zwolnienie z VAT, opłaty z dołu),

- rabaty przytoczone na naszych stronach to wyciąg z polityki rabatowej Poczty Polskiej (nie są one ani gorsze ani lepsze) - to od poczty klient otrzymuje rabaty, nasz program pomaga jedynie w spełnieniu warunków by rabaty te uzyskać (elektroniczna książka nadawcza, uzupełnianie wagi i opłaty na druczkach itp.),

- staraliśmy się stworzyć oprogramowanie bardziej przyjazne niż EKN - oczywiście ocenę naszej pracy pozostawiamy użytkownikom, niemniej jednak integracja w przypadku PostPlus wymaga jedynie prostej konfiguracji i jest bardziej intuicyjna niż ta w EKN.

 

Odnosząc się do tego co napisał sower:

Konsultowaliśmy naszą usługę z prawnikiem, ponadto wysłaliśmy zapytanie do GIODO z dokładnym jej opisem. W wydanej opini (wg życzenia możemy przesłać ją na PW) GIODO zwraca uwagę na to, że obowiązki związane z ochroną danych osobowych spoczywają na administratorze serwera czyli w praktyce na firmie, która hostuje nasze oprogramowanie. Jest to jeden z większych usługodawców w Polsce i jego serwery spełniają wszystkie wymagania dot. bezpieczeństwa oraz wymagania prawne.

 

Przypomnę w tym miejscu, że to na sklepie internetowym / sprzedawcy Allegro spoczywa odpowiedzialność za decyzję o przekazaniu nam danych osobowych do przetwarzania (czyli o wprowadzaniu / importowaniu danych od naszej aplikacji) - my możemy jedynie podpowiedzieć jak sprzedawca może to zrobić legalnie.

 

Skonsultujemy z prawnikiem informację o konieczności poinformowania klienta przed złożeniem zamówienia - dziękujemy za zwrócenie na to uwagi.

 

Odnośnie par 14 naszego regulaminu - nie chodzi tutaj o wyciek danych na zewnątrz tylko o ich utratę np. na skutek awarii w firmie hostingowej itp.

 

Wszelkie pozostałe uwagi skonsultujemy z prawnikiem. Jesteśmy małym start-upem, który chce zaoferować użytkownikom ciekawą usługę - staramy się by produkt był zgodny z polskim prawem dlatego osobiście dziękuję za wszelkie uwagi w tym zakresie.

 

Pozdrawiam

Stefan Zamrzycki - właściciel oprogramowanie Post Plus.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

rozumiem i fajnie, ze jest to startup całkiem obiecujący ;)

 

ale

Administratorem danych osobowych przekazywanych do waszej aplikacji jest właściciel sklepu a nie Wy czy Firma hostingowa, która świadczy dla was usługi ;)

Cytuję za ustawą

"

Art. 7. Ilekroć w ustawie jest mowa o:

administratorze danych - rozumie się przez to organ, jednostkę organizacyjną, podmiot lub

osobę, o których mowa w art. 3, decydujące o celach i środkach przetwarzania danych

osobowych,"

- klient powierza swoje dane "właścicielowi sklepu" - i to na nim spoczywa obowiązek ich ochrony.

 

Ale

 

Art. 31. 1. Administrator danych może powierzyć innemu podmiotowi, w drodze umowy

zawartej na piśmie, przetwarzanie danych.

2. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, może przetwarzać dane wyłącznie w zakresie i celu

przewidzianym w umowie.

3. Podmiot, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany przed rozpoczęciem przetwarzania

danych podjąć środki zabezpieczające zbiór danych, o których mowa w art. 36-39, oraz

spełnić wymagania określone w przepisach, o których mowa w art. 39a. W zakresie

przestrzegania tych przepisów podmiot ponosi odpowiedzialność jak administrator danych.

4. W przypadkach, o których mowa w ust. 1-3, odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów

niniejszej ustawy spoczywa na administratorze danych, co nie wyłącza odpowiedzialności

podmiotu, który zawarł umowę, za przetwarzanie danych niezgodnie z tą umową.

5. Do kontroli zgodności przetwarzania danych przez podmiot, o którym mowa w ust. 1, z

przepisami o ochronie danych osobowych stosuje się odpowiednio przepisy art. 14-19.

i

 

Art. 36. 1. Administrator danych jest obowiązany zastosować środki techniczne i

organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do

zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności powinien zabezpieczyć

dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę

nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub

zniszczeniem.

Jak wynika z powyższego aby móc Wam powierzyć przetwarzanie danych osobowych musi być zawarta umowa na piśmie - a nie sam zapis w regulaminie czy gdzieś na stronie.

 

a zapis jak Pan to określił

"Odnośnie par 14 naszego regulaminu - nie chodzi tutaj o wyciek danych na zewnątrz tylko o ich utratę np. na skutek awarii w firmie hostingowej itp."

- z punktu widzenia ustawy i tak jest nie ważny - bo i tak odpowiadacie za utratę danych - no ale z drugiej strony - nie bo sklep nie ma z wami umowy (Art 31.1 )- więc nie ma odpowiedzialności ;) - dalej tak naprawdę to nie Wy się zajmujecie przetwarzaniem i przechowywaniem danych - tylko firma trzecia - to jeszcze lepszy kwiatek ;) - bo tak naprawdę Administrator danych osobowych nie ma pojęcia gdzie i jak są przechowywane i przetwarzane dane osobowe za które odpowiada ;)

 

Swoją drogą spore zmiany Ustawie zaszły po 1 stycznia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

rozumiem i fajnie, ze jest to startup całkiem obiecujący ;)

Dziękuję za uznanie ;)Z fragmentów aktów prawnych, które Pan przytoczył można chyba więc wnioskować, że Administratorem danych jest w naszej sytuacji zawsze właściciel sklepu internetowego / sprzedawca Allegro czyli nasz klient. A nam zostało powierzone przetwarzanie danych. Z kolei my takowe przetwarzanie powierzamy firmie hostingowej... czy przepisy w ogóle przewidują taką sytuację?Analogiczna sytuacja występuje w przypadku współpracy między sklepami internetowymi a serwisem ceneo w ramach programu "zaufane opinie" (ceneo "przejmuje" od sklepów dane kupujących takie jak adres email i wykorzystuje do wysyłania maili z prośbą o wystawienie opinii) - w przytaczanym przypadku ceneo stosuje identyczne rozwiązanie jak my (prosi swoich klientów o zamieszczenie stosownego zapisu w regulaminach ich sklepów).

Administrator danych osobowych nie ma pojęcia gdzie i jak są przechowywane i przetwarzane dane osobowe za które odpowiada ;)

...tak samo jak wtedy, kiedy Administratorem jest właściciel sklepu internetowego zainstalowanego na serwerze firmy hostingowej. Btw. w umowach z firmami hostingowymi nie ma klauzul wspominających o powierzeniu przetwarzania danych.Musimy chyba przyznać, że przepisy normujące kwestie sprzedaży internetowej / ochrony danych osobowych są bardzo młode i nie przewidują wielu praktycznych sytuacji. Nie można zapominać, że najważniejsza w tym wszystkim jest realna ochrona danych powierzonych przez klientów i to na tej, realnej ochronie należy się koncentrować (szyfrowanie danych przechowywanych w bazach sql itp.).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jasnedo czasu aż nie zacznie się nagonka na sklepy internetowe ;)Ceneo - zły przykład przechowują dane na swoich serwerach ;) - patrz Allegro.pl ;)Dalej - do ceneo są przekazywane dane o mniejszej wrażliwości - imię nazwisko i adres email (chyba, że coś się zmieniło)Ustawa jasno precyzuje - Administrator danych osobowych podpisuje umowę z firmą, która będzie mu świadczyć usługi przechowywania i przetwarzania - w tym wypadku wynika że to nie Wy ;)Dalej ustawa jasne określa - że za przypadki o których piszę w waszym regulaminie nie odpowiadacie - jednak odpowiadacie ;) - zakładam, że takową umowę klientom przedstawiacie ;) - Dalej ustawa jasno określa, że jeżli macie umowę na przechowywanie i przetwarzanie danych nie możecie ich przekazać ich dalej - co Jak Pan pisze czynicie.Dalej - tak naprawdę nie wy zajmujecie się "opieką" nad danymi tylko firma trzecia - z którą wy macie umowę ;) - i teraz klient (czyli administrator) nie wie co się dzieje z danymi za które odpowiada i kto tak naprawdę je przetwarza.Nie twierdzę, że w Waszym przypadku tak jest ale było wiele przykładów tego typu"układów" - Administrator przekazywał dane do firmy z którą miał umowę - tamta przekazywała dane do firmy która świadczyła jej usługi - a tamta do kolejnej a dane klientów wypływały ;)Ok myślę, że temat wyjaśniony a każdy swój rozum ma - nie mniej sugeruję dopracować zasady współpracy z klientami aby w przyszłości uniknąć problemów ;)i mała dygresja - ostatnie zmiany w Ustawie, świadczą o tym , że w niedługim czasie GIODO zainteresuje się e-commerce ;) - ciekawe ile sklepów zgłosiło bazy i czy ogólnie wie o takim obowiązku ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ceneo - zły przykład przechowują dane na swoich serwerach ;) - patrz Allegro.pl ;)

Lecz ja miałem na myśli kwestię powierzenia przetwarzania danych bez umowy pisemnej (zakładając, że sklep powierza przetwarzanie Grupie Allegro) - w tym sensie sytuacja jest analogiczna.

Dalej - do ceneo są przekazywane dane o mniejszej wrażliwości - imię nazwisko i adres email (chyba, że coś się zmieniło)

Proszę pamiętać, że wg ustawy o ochronie danych osobowych nie ma różnicy między np. adresem email a adresem zamieszkania. Tzw. dane wrażliwe to ściśle określona grupa danych (m.in. pochodzenie, poglądy itp.).

Nie twierdzę, że w Waszym przypadku tak jest ale było wiele przykładów tego typu"układów" - Administrator przekazywał dane do firmy z którą miał umowę - tamta przekazywała dane do firmy która świadczyła jej usługi - a tamta do kolejnej a dane klientów wypływały ;)

U nas droga danych jest klarowna: kupujący -> sprzedawca -> zaszyfrowana baza danych postplus znajdująca się na serwerach firmy hostingowejAni my ani firma hostingowa nie mamy wglądu do zaszyfrowanych danych tak samo jak administratorzy tego forum nie mają wglądu do haseł użytkowników (mam nadzieję ;) ). Więcej: często zdarza się że sprzedawca ma oprogramowanie zainstalowane na serwerze firmy hostingowej, z której usług korzystamy - wtedy dane w praktyce w ogóle nie wychodzą "na zewnątrz".

i mała dygresja (...) ciekawe ile sklepów zgłosiło bazy i czy ogólnie wie o takim obowiązku ;)

Ciekawe jak właściciel sklepu ma wykonać pełną dokumentację (w szczególności Instrukcję Zarządzania Systemem Informatycznym) jeśli jego sklep jest na serwerach firmy hostingowej. Przecież wszystkie wymagania i wytyczne dotyczące tego dokumentu zakładają, że Administrator Danych w pełni zarządza Systemem Informatycznym w którym dane są przechowywane (np. wymóg określenia lokalizacji serwera i opisu zabezpieczeń pomieszczeń w którym się on znajduje).Dlatego własnie twierdzę, że wymagania prawne są obecnie niedostosowane do rzeczywistości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak właściciel sklepu ma wykonać pełną dokumentację (w szczególności Instrukcję Zarządzania Systemem Informatycznym) jeśli jego sklep jest na serwerach firmy hostingowej. Przecież wszystkie wymagania i wytyczne dotyczące tego dokumentu zakładają, że Administrator Danych w pełni zarządza Systemem Informatycznym w którym dane są przechowywane (np. wymóg określenia lokalizacji serwera i opisu zabezpieczeń pomieszczeń w którym się on znajduje).Dlatego własnie twierdzę, że wymagania prawne są obecnie niedostosowane do rzeczywistości.

Dostosowane czy niedostosowane do rzeczywistości - bez znaczenia - GIODO to nie obchodzi - obowiązuje takie a nie inne prawo - i tłumaczenie że rzeczywistość jest inna nikogo nie obchodzi.Jeżeli hosting nie oferuje "rozwiązań przyjaznych ustawie o ochronie danych osobowych" to należy zmienić na taki, który jest do tego przygotowany - jak wyżej nikogo to nie obchodzi ;) Każda szanująca się firma hostingowa jest do tego przygotowana ;) - aby udostępnić infrastrukturę, która pozwoli na wdrożenie zaleceń GIODO odnośnie ZSI - mowa tu o serwerze dedykowanym np.Lub hosting oferuje usługę zarządzania ZSI - wtedy wystarczy umowa ;) i ewentualnie przekazanie wszystkich wymaganych dokumentów ADOCo do Ceneo - moja wypowiedź była do końca pełna - Cała procedura Ceneo została zatwierdzona przez GIODO i jest ona z grubsza zgodna z wytycznymi - dane klienta nie są przekazywane bez jego zgody i w sumie musi on potwierdzić swoją "decyzję" itd itp ;)W waszym przypadku - klient wybierając w sklepie jako formę wysyłki towaru PP powinien zostać poinformowany, że przy tej formie przesyłki jego dane zostaną do was przekazane oraz powinno być wyjaśnienie w jakim celu ;)Ponadto

kupujący -> sprzedawca -> zaszyfrowana baza danych postplus znajdująca się na serwerach firmy hostingowej

Kupujący -> sprzedawca (tu jest wszystko jasne) -> postplus (o ile jest umowa) -> hosting (tu nie jest jasne) - klient zostaje poinformowany, że jego dane trafią do was a tym czasem trafiają do jakiejś enigmatycznej firmy hostingowej (żart) ;)I proszę mi uwierzyć są sklepy (na preście) które spełniają wszystkie wymagania Ustawy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Post Plus nie jest pośrednikiem usług pocztowych a jedynie aplikacją wspierającą generowanie druczków pocztowych - zamiennikiem EKN. A więc:

- klient Post Plusa zawiera umowę z Pocztą Polską i z nią też się rozlicza (zwolnienie z VAT, opłaty z dołu),

- rabaty przytoczone na naszych stronach to wyciąg z polityki rabatowej Poczty Polskiej (nie są one ani gorsze ani lepsze) - to od poczty klient otrzymuje rabaty, nasz program pomaga jedynie w spełnieniu warunków by rabaty te uzyskać (elektroniczna książka nadawcza, uzupełnianie wagi i opłaty na druczkach itp.),

- staraliśmy się stworzyć oprogramowanie bardziej przyjazne niż EKN - oczywiście ocenę naszej pracy pozostawiamy użytkownikom, niemniej jednak integracja w przypadku PostPlus wymaga jedynie prostej konfiguracji i jest bardziej intuicyjna niż ta w EKN.

Dużo tekstu napisaliście, a w związku z tym, iż nie ma sensu powielać wcześniejszej argumentacji napiszę, iż:

naprawdę nie wiem, w jaki sposób nieintuicyjny jest ekn oraz w jaki bardziej intuicyjny może być postplus? Tu przykład choćby ze współpracą a wagą elektroniczną i zwrotką elektronicznej książki nadawczej którą należy importować z systemu poczta, gdyż jest podstawą do ew. reklamacji. I tyle w tym temacie...

 

Cytat z: https://postplus.pl/cennik.html

Do konta użytkownika przypisane jest konto prepaid, które można zasilać poprzez płatność online bądź przelew bankowy. W momencie utworzenia przesyłki z Twojego konta prepaid odejmowana jest kwota odpowiadająca naszej prowizji za daną przesyłkę.

Czyli klient rozlicza się z PP... a dodatkową płatnością jest Wasza prowizja + VAT. Postplus nie jest pośrednikiem usług pocztowych, jest po prostu pośrednikiem.

Tak na marginesie:

Ustawa z 5 lipca 2001 r. o cenach (ustawa) oraz rozporządzenia z 10 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży (rozporządzenie). W cennikach przeznaczonych dla konsumentów, jak i dla klientów biznesowych - należy zawsze podawać ceny brutto (art. 12 ust 1 i 2). http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU ... .+3&type=3

 

Odnośnie GIODO: Tak jak w przypadku kuriera sklep odpowiedzialny jest za przesyłkę dopóki ta nie dotrze do rąk klienta, tak w przypadku bazy danych odpowiedzialnym jest właściciel e-sklepu. Jeśli zechce on ponosić ryzyko przekazując dane do firm trzecich, to te ryzyko zamyka się liczbą sześciocyfrową...

 

Generalnie temat jest do zamknięcia. Kolejne wypowiedzi nic ciekawego do tematu już nie wniosą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



  • Przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

  • Aktywni użytkownicy

    Nikt jeszcze nie otrzymał reputacji w tym tygodniu.

  • Statystyki forum

    • Tematów
      7 825
    • Postów
      37 127
×