Skocz do zawartości


Zdjęcie

Błędne zliczanie zamówień w statystykach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 foto-sklep

foto-sklep

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisano 31 maj 2011 - 16:32

WitamCzy ktoś spotkał się w Preście z błędnym zliczaniem zamówień ? A właściwie to z niezliczaniem zamówień. Po kilku miesiącach działania sklepu w Back Office liczba zamówień przestała się zmieniać, podobnie w statystykach w panelu administracyjnym. I nic nie daje zmiana zakresu dat. Wartość sprzedaży i liczba zamówień nie zmienia się, jednak liczba zarejestrowanych klientów i liczba oglądanych stron już pokazuje się prawidłowo. Mam dwa sklepy i na obu owo zjawisko wystąpiło. Jeden sklep chodzi na Preście 1.3.1.1, drugi jest starszy 1.2.0.8. Dziwna rzecz - sklep działa, pojawiają się nowe zamówienia ale nie w statystykach - tam sprzedaży jakby całkowicie brak ! Hmm... Wie ktoś w czym tkwi problem ?

#2 foto-sklep

foto-sklep

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisano 01 czerwiec 2011 - 08:40

WitamCzy znajdzie się ktoś kto spotkał się z wyżej wymienionym problemem ? Wie ktoś jak z nim sobie poradzić ? Proszę o poradę.

#3 foto-sklep

foto-sklep

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisano 13 czerwiec 2011 - 12:12

Ponawiam zapytanie - może ktoś też miał taki problem. Pomimo że dochodzą nowe zamówienia w moich statystykach ich nie widać, tak jakby nie było sprzedaży. Nie wiem czym to może być spowodowane. Ustawienia kalendarza są prawidłowe. System zlicza nowe rejestracje klientów, pokazuje też ilość wyświetlanych stron, a nie pokazuje liczby zamówień. Gdzie jest błąd ? Taki sam problem mam w dwóch sklepach - jeden oparty na Preście 1.2.0.8, drugi na 1.3.1.1.

#4 Francuu

Francuu

    Początkujący

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisano 17 czerwiec 2011 - 14:29

a przy złożeniu nowego zamówienia, jego numer rośnie iteracyjnie?ja mam podobny problem w statystykach głównej stronie mam 10 zamówień bo kiedy chciałem ażeby presta nadawała mi zamówienie chyba od 300 numeru(nie pamiętam dokładnie) i po prostu zmieniłem na twardo rekord w bazie z 10 na 300:)Wcześniej złożyłem 10 zamówień testowych które się statystycznie zapisywały, natomiast teraz nie liczy mi złożonych zleceń oraz kwoty sprzedaży.

#5 ircykk

ircykk

    Administrator

  • Administrators
  • 5031 postów
  • PrestaShop:1.5, 1.6

Napisano 17 czerwiec 2011 - 14:37

Może usunięcie zamówień z przed zmiany włącznie z tym ze zmienionym indeksem pomoże? W tym historie, produkty, statusy i inne powiązane.

#6 foto-sklep

foto-sklep

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 65 postów

Napisano 17 czerwiec 2011 - 19:38

U mnie nie było zmiany numeru zamówienia, więc to nie jest w tym pies pogrzebany. Ale objaw jest taki sam jak przedstawił go kolega Francuu - Presta nie liczy mi złożonych zamówień i kwoty sprzedaży w statystykach. Natomiast numery kolejnych zamówień oczywiście rosną. Zastanawiałem się, czy problem absurdalnie nie tkwi w czymś co nie powinno mieć wpływu na te statystyki. Otóż mam dwa sklepy zbudowane na Preście i ten sam problem pojawił się po zmianie oryginalnych plików emailowych wysyłanych po zmianie statusu zamówienia. W statystykach w zakładce "Sprzedaż i zamówienia: jest taka informacja: "W back-office, można znaleźć wiele statusów zamówień: Oczekiwanie na płatność czekiem, Płatność zatwierdzona, Przygotowanie w toku, Wysyłka, Dostarczono, Anulowane, Zwrot, Błąd płatności, Niedostępny i Oczekiwanie na płatność przelewem bankowym.
Te statusy nie mogą zostać usunięte z back-office'a, ale masz możliwość dodania innych
". Co autorzy mieli na myśli pisząc, że te statusy nie mogą być usunięte z back-office'a ? Ja poprzerabiałem statusy zamówień i pliki mailowe do własnych potrzeb. Wydaje się to być absurdem aby pliki te mogły brać jakiś udział w statystykach, ale kto wie ? Co o tym myślicie ?

#7 Francuu

Francuu

    Początkujący

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisano 11 lipiec 2011 - 10:52

Może to jest tak że nie można usunąć statusów zamówień bo skasuje się cała historia zamówienia kiedy dany status został ustawiony i przez jaką osobę?Mi to osobiście nie przeszkadza, ale fakt jest zastanawiający gdzie tkwi błąd skoro nie jest to związane z tym, że zmieniłem numer zamówienia w bazie.

#8 anna123

anna123

    Początkujący

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 01 styczeń 2016 - 22:31

U nas podobna zawierucha ;) (prestshop 1.5.4.) Moduł pokazujący "Twoja informacja" i "Aktywność w tym miesiacu" i tam takie skrótowe podsumowanie
 

Sprzedaż 0,00 zł Liczba nowych klientów 2 Liczba zamówień 0 Wyświetlenia produktów

 

Dane są niezgodne z rzeczywistością tzn. wynik sprzedaży jest inny (wyższy :)) ilość zamówień też. 

 

Za jakiś czas statystyki te zapewne "nadgonią". To zjawisko mam miejsce od początku działania sklepu, jest lekko uciążliwe, chciałabym na początku roku to uporządkować. Ktoś ma pomysł o co tu chodzi? :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Hosting zapewnia: Hekko.pl