Skocz do zawartości

lukaszjedrasiak

Members
  • Zawartość

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez lukaszjedrasiak


  1. Witam,

     

    Znalazłem kiedyś na jakiejś francuskiej stronie moduł podobny do tego: http://easyartstore.com/product.php?id_product=10 umożliwiający ręczne podanie wymiarów lub innych wartości liczbowych dla danego produktu wraz ze zmianą ceny. Ale niestety sobie tego nie zapisałem i nie mogę odszukać w google ponownie.

     

    Czy ktoś z forumowiczów może przypadkiem kojarzy, gdzie takowy można znaleźć? Ew. czy ktoś chciałby i mógłby taki napisać na zamówienie?

     

    Ew. może jest inne rozwiązanie następującego problemu - w karcie produktu, obok pola do wpisania ilości produktów, chciałbym mieć podobne pole z możliwością wpisania dodatkowej ilości. Przykład - w sklepie mam produkt X. Klient najpierw wpisuje sobie, ile chce mieć iksów w pudełku, a następnie w drugim polu ilość kupowanych pudełek. Cena powinna więc zmienić się na: X*sztuki w pudełku*liczba pudełek.

     

    Z góry dzięki!


  2. Dostałem listę zmian do wdrożenia w kodzie:

     

    Rekomendacje zmian:

     

    a) usunięcie mapy witryny (dla serwisu tej wielkości co graweromat mapa serwisu jest tylko ciekawym dodatkiem). Znacznie więcej z niej szkody (gdy jest źle wykonana), niż pożytku.Rekomendacja: usunięcie pliku /sitemap.xml i /sitemap.php

     

    B) w stopce serwisu są linki do niewłaściwych stron. Rekomendacje:

    ba) Link "O nas" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/content/4-o-nas zamiast http://graweromat.pl/cms.php?id_cms=4

    bb) Link "Kontakt" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/content/6-kontakt zamiast http://graweromat.pl/cms.php?id_cms=6

    bc) Link "Promocje" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/promocje zamiast http://graweromat.pl/prices-drop.php

    bd) Link "Nowości" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/nowe-produkty zamiast http://graweromat.pl/new-products.php

    be) Link "Bestsellery" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/najczesciej-kupowane zamiast http://graweromat.pl/best-sales.php

    bf) Link "Zamówienia" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/content/3-regulamin#3 zamiast http://graweromat.pl/cms.php?id_cms=3#3

    bg) Link "Projekty graficzne" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/content/3-regulamin#9 zamiast http://graweromat.pl/cms.php?id_cms=3#9

    bh) Link "Regulamin" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/content/3-regulamin zamiast http://graweromat.pl/cms.php?id_cms=3

     

    c) Należy zmienić linki w menu głównym serwisu. Rekomendacje:

     

    ca) Link "Promocje" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/promocje zamiast http://graweromat.pl/prices-drop.php

    cb) Link "Moje konto" powinien prowadzić do strony http://graweromat.pl/moje-konto zamiast http://graweromat.pl/my-account.php

     

    d) problemy seo-we generuje tzw. paginacja. Gdy wybierzemy określona liczbę produktów na stronie lub sposób sortowania produktów tworzone są w adresie url parametry. Generuje to seo-we problemy. Problem ten postaramy się rozwiązać poprzez konfigurację parametrów w panelu Google Webmaster Tools.

     

    Na moje oko wiele tego nie ma :)


  3. Witam,

     

    Mam sklep na preście 1.4.4.1 - http://www.graweromat.pl

    Zmieniłem trochę domyślny wygląd, grzebiąc w stylach i tplach. Kodu źródłowego nie zmieniałem. Wrzuciłem parę wtyczek, ale też bez szaleństw.

     

    Następnie zleciłem pozycjonowanie serwisu zewnętrznej firmie i po miesiącu otrzymałem wiadomość z informacją, że sklep generalnie nie nadaje się do pozycjonowania z poniższych powodów:

    1) Klient ma mapę serwisu zbudowaną błędnie:

    a) te same produkty są 2 razy dodane do mapy witryny

    B) nie wiem po co obrazki są dodane do mapy witryny

     

    2) zapytaj klienta czy miał kiedys seo. Może dostał jakieś filtry kiedyś za złe seo

     

    3) w serwisie są błedy (zobacz jak wygląda stona http://graweromat.pl/moje-konto - ma jakiś dziwny skrypt)

     

    4) w serwisie jest zduplikowana treść (np. http://graweromat.pl/18-pieczatki-imien ... derway=asc oraz http://graweromat.pl/18-pieczatki-imienne ) to dla Google ta sama strona. Google tego nie lubi i źle się pozycjonują takie serwisy. Tu sugestia, aby inaczej budować url'e które mają zawężone wyszukiwanie. Albo niech robi to wewnętrzny mechanizm (najlepsze wyjście pod kątem SEO), albo niech te zmiany wynikające z filtrów pojawią się po hashu.

     

    5) na stronie http://graweromat.pl/mapa-strony jest link do nieistniejącej strony głównej (http://graweromat.pl/content/category/1 ... 2%C3%B3wna)

     

    6) Najprościej będzie zrobić sklep od początku. W tym jest za dużo bugów. Bez naprawienia tego małe są szanse żeby to się mogło seo-wac.

    I teraz w skrócie moja odpowiedź:

    1. mapa serwisu - generowana automatycznie przez system. Nie wpływaliśmy na nią. Ale zainstalowałem też dodatek, który generuje mapę pod googla - http://graweromat.pl/sitemap.xml . Zgłosiliśmy ją w analyticsie. Może wystarczy wyrzucić tę prestową, a zostawić ("wyeksponować") tę googlowską?

    2. Nie robiliśmy wcześniej żadnego seo - serwis jest świeży, przekazaliśmy wam w zasadzie białą kartę :)

    3. Moje konto - też wbudowane w prestę, osobiście nie dopatrzyłem się tam jakichś problemów, nie bardzo rozumiem co tam jest nie tak :)

    4. Tutaj też presta sama sobie to generuje i tak naprawdę nie wiem, na ile mamy możliwość wpływu na budowanie linków.

    5. Nie wiem, jak to działa - presta znów to sobie sama wygenerowała.

    I teraz moje pytanie do wszystkich, którzy siedzą w preście dłużej - czy to system ma wbudowane "bugi" utrudniające pozycjonowanie, czy pozycjoner wyszukuje sobie problemy?

     

    Z góry dzięki!


  4. Witam,Mam taką sytuację - w sklepie mam 1 sztukę danego produktu (np. niemalowane drewniane pudełko). W atrybutach dodaję opcję malowania (zielony + 2 zł, czerwony + 5zł itp.). I teraz pojawił się problem ze stanem magazynowym - po włączeniu atrybutów mogę zmieniać ilość osobno zielonego i czerwonego pudełka.W mojej sytuacji potrzebuję możliwości:- zmiany stanu magazynowego dla produktu (a nie jego atrybutów) - normalnie na karcie Info, tak jak to działa bez atrybutów- dodawania atrybutów ze zmianą ceny produktu, ale bez zarządzania ich stanami magazynowymi.Innymi słowy - chcę zarządzać stanem magazynowym drewnianego pudełka, przy umożliwieniu klientowi wyboru koloru za dodatkową opłatą.Czy jest to w ogóle możliwe?Wersja presty: 1.4.4.1Pozdrawiam,

×