Skocz do zawartości

zielonysmok

Members
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O zielonysmok

  • Tytuł
    Początkujący
  1. pozycjonowanie

    Cześć, mam takie pytanie. Na długo przed założeniem sklepu posiadam ogłoszenia z moimi produktami na olx i sprzedajemy oraz portalu lokalnym brzozowiak. Od kiedy aktywowałam sklep (około 2 tygodnie) nadał zamieszczam tam ogłoszenia i dodaje również link do mojego sklepu (ten link jest nieaktywny), czy to może zaszkodzić pozycjonowaniu sklepu? (mogę dostać bana, albo mój sklep trafi do filtru google?) wstawiłam też osobne ogłoszenie reklamujące mój sklep na olx i sprzedajemy. Czy to może zaszkodzić?
  2. wyświetlanie całej nazwy produktów

    rozumiem, po prostu jestem laikiem i nie mam pojęcia jak to trzeba zrobić, jak zmienić kod. Mogę prosić o napisanie mi tego co trzeba zrobić krok po kroku? Rozumiem, że mam zalogować się na konto FTP i odszukać dany folder z danym plikiem i co dalej?
  3. Mam dokładnie ten problem: http://blog.olicom.com.pl/2013/06/prestashop-1-5-4-jak-zwiekszyc-ilosc-znakow-w-tytule-produktu/ Rozwiązanie jest podane, ale czy istnieje jakiś inny sposób (bez ruszania kodów), aby wyświetlały się całe nazwy produktów?
  4. pozycjonowanie

    ok dziękuję, mam jeszcze jedno pytanie. W poniższym załączniku mój sklep to ten ostatni mezglewski. Gdzie mogę ustawić aby wyświetlały się takie opisy (te niebieskimi literami) jak u mojej konkurencji? Żeby zamiast "mezglewski.com" pisało sklep pszczelarski mezglewski - miodarki, wirówki do miodu, sprzęt pszczelarski, akcesoria pszczelarskie"?
  5. pozycjonowanie

    czy muszę coś edytować w tym obszarze na zdjęciu poniżej, aby mój sklep był widoczny w google? np wpisać nazwę swojego sklepu czy np co sprzedaje mój sklep np "sklep pszczelarski"? (bo taki mam)
  6. maksymalna ilość sztuk zakupu

    Spróbuje tak zrobić, dziękuję :)
  7. Cześć, mam problem, przeszukałam forum ale nie znalazłam podobnego wątku więc zakładam nowy. Otóż w sklepie mam dwa rodzaje asortymentu : lekki sprzęt i ciężki sprzęt (akcesoria ogrodnicze) tego lekkiego sprzętu klient może sobie włożyć do koszyka ile chce np. 10 sztuk i zapakuje mu to w jednej paczce i ok, ale problem pojawia się przy ciężkim sprzęcie (10-30 kg) . różnych przewoźników ustawiłam w przedziale 0-10kg, 10,001-30kg (koszt paczki tutaj to 19zł), ale słój chce wysłać drożej więc w ustawieniach wysyłki danego produktu dodałam mu dodatkowe koszty wysyłki 11zł, aby finalnie cena wysyłki słoja to było 30zł. Problem pojawia się wtedy gdy klient włoży do koszyka 2 sztuki słojów ... pojawia się kwota 41zł, więc nalicza koszt za paczkę 19zł plus 2x11 jako dodatkowe koszty tych dwóch słojów, a chciałabym żeby naliczyło dla każdego słoja po 30zł czyli razem 60zł. Można to jakoś ustawić? a może można też ustawić dla danej grupy produktów opcję, że do koszyka można wlożyć tylko 1 sztukę? Nie wiem jak rozwiązać ten problem.
  8. problem z modułami

    Mój problem polega na tym, że parę dni temu rozjechałam sobie stronę główną i kilka innych rzeczy też zle zrobiłam, dlatego odinstalowałam sklep i zainstalowałam go ponownie. Na tej pierwszej wersji gdy wchodziłam z panelu adminstracyjnego na wybór modułów które można zainstalować to pokazywała mi się cała masa modułów, znalazłam i zainstalowałam pscleanera oraz darmowy moduł zgodności z rodo. Tym razem na drugiej wersji sklepu gdy wchodzę w Moduły-Wybrane-Wybór to wyświetla mi się tylko 5 modułów możliwych do zainstalowania i tyle. Nie mam ani pscleanera ani rodo do wyboru. Moje konto jest połączone z platformą addons, a tam też nie mogę znaleźć pscleanera a rodo jest płatne. Co robić?
  9. laik - kilka pytań o konfigurację

    super dziękuję, mam jeszcze pytanie odnośnie tego jak zrobić taką kopię zapasową?
  10. Witam. Opiszę swój problem. Jestem kompletnie zielona jeżeli chodzi o programowanie i zakładanie sklepu, ale pracodawcy chcieli abym założyła sklep internetowy. udało mi się zainstalować presta i po oglądnieciu samouczków i filmów na yt przystąpiłam do jego konfiguracji. Jednak musiałam za bardzo ingerować w strukturę szablonu (wgrałam moduł zgodności z rodo, moduł pscleaner, usuwałam kategorie i włączałam je w ustawieniach menu głownego itd.) aż w końcu cała górna strona czyli pasek wyszukiwania, logo, koszyk i panel logowania się rozsypały i poprzestawiały. Nie umiałam tego naprawiać i odinstalowałam sklep a póżniej zainstalowałam go ponownie na czysto. Teraz moje pytania: 1. Teraz po ponownej instalacji sklepu w panelu administracyjnym w lewym dolnym rogu wyświetla się pasek który zawiera napis uruchomienie sklepu , przycisk wznów i zakończ wprowadzanie. Przysłania mi on przyciski ustawień i nie mogę wejść np. w ustawienia ogólne czy ulepszanie modułu. Jak go wyłączyć? 2. Czy jest jakaś opcja którą należy aktywować aby bezpiecznie wprowadzać modyfikacje w szablon? chodzi mi o dodawanie do menu głównego nowych kategorii, dodawanie w stopce swoich dokumentów (czy mogę takie zmiany dokonywać bez obaw, że szablon się rozsypie? czy muszę włączyć jakiś tryb bezpiecznej modyfikacji czy mogę ją przeprowadzać normalnie bez obaw? Chodzi mi na przykład o wprowadzanie nowych kategorii i przypinanie je do menu głównego) 3. Czy wgranie modułu pscleaner który ma wyczyścić te dane początkowe które się pojawiają w sklepie (wgrane produkty, kategorie) spowoduje że szablon się rozsypie po ich wyczyszczeniu? Poprzednio wyczyściłam pscleanerem wszystkie wgrane domyślne kategorie i produkty i inne rzeczy i może to mi rozjechało szablon? może przed wyczyszczeniem tych wgranych danych powinnam dodać swoje produkty i kategorie żeby szablon miał co wyświetlać przed wyczyszczeniem tych wgranych? czy może pscleaner wyczyści też moje dane? 4. Czy wgranie modułu zgodności z rodo będzie bezpieczne i nie spowoduje rozsypania się szablonu? Czy muszę korzystać z treści checkboxów które są wgrane czy mogę je zmienić i czy długość treści w checkboxach może być taka jaka chce czy jest limit słów? (bo tak jak pisałam wcześniej wykonywałam wiele zmian naraz i nie wiem która była odpowiedzialna za przemieszczenie się elementów na stronie głównej) 5. Czy jeżeli wgram moduł Apaczka to nie spowoduje rozjechania szablonu? (może to dziwne pytanie, ale teraz boję się cokolwiek instalowac i zmieniać) 6. Czy wielkość wgrywanych zdjęć ma wpływ na wygląd strony głównej? to znaczy jeżeli na przykład wgram logo lub slider który ma większy rozmiar niż zalecany , czy to może spowodować przemieszczenie się np koszyka, paska wyszukiwarki czy kategorii? Jak wgrywam zdjęcie dla produktui zalecana wielkość to 800px na 800px a ja mam zdjęcie 800px na 600px to może być? A gdy np. wielkość dla logo to szerokość 200px a wysokość 40px a ja wgram logo o szerokośći 210px i wysokości 50px to rozjedzie mi szablon, czy może taki margines błedu jest dopuszczalny? 7. Czy istnieje możliwość taka, że przed wprowadzaniem zmian zrobię sobie kopię zapasową, a jeżeli w trakcie wprowadzania zmian szablon mi się rozjedzie to mogę przywrócić tamtą kopię zapasową wcześniejszą i cofnę zmiany? 8. w zakładce wydajność jeżeli chodzi o ustawienia smarty mam ustawione never recompile template files i pamięć podręczną na tak, może coś tutaj trzeba zmienić żebym bezpiecznie edytowała szablon? Może szablon mi się rozjechał bo miałam na never recompile? a poza tym sklep mam edytować przy włączonej czy wyłączonej przerwie technicznej? 9. Czy trzeba czyścić jakoś pamięć presty (chyba cache to się nazywa)? gdzie to mogę robić i co ile? 10. I nie wiem czy postępuje dobrze np w tej kwestii: dodaje kategorie na poziomie dodaj nową kategorię, a póżniej żeby ją właczyć do menu górnego na stronie głównej przechodzę do Wygląd->Szablony->Homepage Configuration->Zakładki->menu główne i dodaje tą moją kategorię , dobrze? Czy inaczej włącza się kategorię żeby ją wyświetlało? 11. mogę napisać do hostingodawcy z prośbą, aby stworzyli kopię zapasową dopóki szablon wygląda w porządku, a gdy znowu popełnię jakiś bład i mi się rozsypie to przywróca mi wcześniejszą poprawną wersje? Chyba że ja mogę stworzyć jakoś kopię sklepu, którą przywrócę gdy znowu zrobię coś nie tak? Czy może wystarczy zrobić przed wprowadzaniem zmian kopię zapasową w baza danych-> kopia zapasowa DB , pobrać i w razie kłopotów wgrać ją na poziomie phpmy admin? 12. w ustawieniach zaawansowanych w czyszczeniu cache mam opcję : clear cache everytime something Has been modified. Jest dobrze? Co się stanie gdy kliknę w górnym prawym rogu na wyczyść pamięć podręczną? Co ile powinnam to robić? 13. w fukcjonalności ccc wszystkie parametry mam na „nie” czyli Inteligentna pamięć podręczna dla CSS, Inteligentna pamięć podręczna dla JavaScript, Optymalizacja Apache I dalej użyj pamięci podręcznej też jest na nie. Czy coś trzeba pozmieniać? 14. Czy mogę właczyć przyjazne adresy url czy sobie tym zaszkodzę? Bo przy poprzednim sklepie to włączyłam i może to spowodowało jakieś szkody Tak jak mówię, może pytania wydają się głupie i banalne, ale nie chce, żeby znowu coś mi się stało ze stroną główną. Dziękuję z góry za udzielenie odpowiedzi, pozdrawiam.
×