Skocz do zawartości

juniorek

Members
  • Zawartość

    2
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Aktywność reputacji

  1. Like
    juniorek otrzymał reputację od LukalagoJak rozwiązać beznadzieją finalizację zamówień w preście?   
    Presta ma fatalnie rozwiązaną finalizację zamówień. Niestety w wersji 1.7 jest tylko kosmetyczna poprawka, a to co najbardziej utrudnia dalej funkcjonuje.
     
    Pozostanie przy standardowej ścieżce finalizacji powoduje, że klienci są zdezorientowani, popełniają błędy, albo rezygnują z zakupu. Wybór metody płatności i dostawy to takie masło maślane. Brakuje przejrzystego podsumowania. Dla wielu klientów niezrozumiałe jest definiowanie adresów płatnika i dostawy. Jest o jeden adres za dużo. A gdy klient potrzebuje faktury zaczynają się schody. Łata w postaci możliwości zaznaczenia czy wybiera się fakturę, czy paragon nie załatwia sprawy. Podając dane do faktury klient musi wpisać imię i nazwisko. Dla niego jest to zupełnie niezrozumiałe, bo chce fakturę na firmę a nie na siebie. Więc zamiast wpisywać dane do faktury w adres płatnika, wpisuje w uwagach do zamówienia, albo co gorsza przesyła osobno mailem, lub dzwoni. Zamiast tego przydałoby się proste rozwiązanie, na przykład takie, które funkcjonuje na allegro. Klient ma prawo być debilem, a sklep powinien tak działać by także debil mógł złożyć zamówienie.
     
    Jestem w stanie zrozumieć, że twórcy presty i powiązani z nimi deweloperzy muszą z czegoś żyć, dlatego podstawowy skrypt jest w zasadzie demo, a nie czymś na czym da się postawić w pełni funkcjonalny sklep. Ale nie ma płatnych rozszerzeń, które by problem finalizacji zamówienia rozwiązały. Dostępne moduły skracające ścieżkę finalizacji do jednej strony nie załatwiają sprawy. Przeglądam różne fora i prawie w ogóle nie ma tego tematu. Czyżby tylko dla mnie byłby to problem?
×